וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: מוזלי ממשיך לאיים

ירון אדרי

3.7.2009 / 8:52

פורמולה 1: מוזלי ממשיך לאיים, הקבוצות לא מתייחסות; WRC: מירוץ הבכורה של רייקונן; מוטו GP: עד 122, רוסי; A1GP: עוד קורבן של המשבר הכלכלי; דקאר: אלוף 2006 פצוע קשה

פורמולה 1: מוזלי חיה פצועה

מלחמת ההתשה בין ה-FIA ל-FOTA הסתיימה אמנם לפני שבוע, אך קיים חשש כי הפצועים יציתו את האש מחדש. מי שהוביל את ההתנגדות מצד ההתאחדות ולמעשה ניתן לזקוף לחובתו לא מעט מהבלגן שנוצר הוא נשיאה מקס מוזלי, שהפך לבסוף לקורבן השלום. אחד התנאים להתחייבות קבוצות הפורמולה 1 ל-FIA הוא פרישתו של מוזלי בתום הקדנציה שלו בחודש אוקטובר הקרוב.

אלא שלא איש כמו מוזלי יקפל בשקט את הזנב בין הרגליים. הנשיא המכהן לא היה מרוצה מהודעת ה-FOTA שעשתה אותו "כזה קטן" והאיום לא אחר לבוא. במכתב זועם ששלח ליו"ר האיגוד לוקה די-מונטזמולו, דרש מוזלי התנצלות פומבית או שהוא בכל זאת יגיש מועמדות לקדנציה נוספת. אלא שהבריטי יודע כי המוניטין שלו אינו כשהיה בעבר ולאיום הוא מצרף סוג של תירוץ - "אני לא כל כך רוצה, אבל מכל העולם לוחצים עליי לעשות זאת". מוזלי, אחרי כל ההשפלה שעברת, לא הגיע זמן לפרוש? סופית?!

פורמולה 1: פרארי מוותרת על העונה

אחרי שחוותה את פתיחת העונה הגרועה ביותר בכל שנותיה בסבב, בליבה של פרארי נותרה רק התקווה. פודיום לקימי רייקונן במונקו זה כנראה הטופ במצבה הנוכחי ולתפוס את בראון או רד בול זה כבר בגדר בדייה, כך שגם התקווה איבדה כנראה מכוחה. בהגיעה של העונה למחציתה, בפרארי מרימים ידיים ומעבירים את כל מרצם לפיתוח המכונית לעונה הבאה כפי שמגלה די-מונטזמולו שבימים בהם הוא אינו מעצבן את מוזלי, הוא מכהן כיו"ר החברה.

אסטרטגיה זהה עשתה קבוצת הונדה בעונה שעברה, מה שהוליד מכונית מנצחת לעונה הנוכחית דווקא למי שרכש אותה רוס בראון. אלא שפרארי לא תוכל לשחזר את ההצלחה שכן שלא כמו בעבר, כעת אסור לבצע ניסויים. בראון (כהונדה) פיתחה 3 מכוניות שונות בשנה שעבר עם תקציב של חצי מילארד יורו, כך מגלה נהג המבחן שלה אלכס וורץ ל'אוטו מוטור אונד ספורט' הגרמני. במהלך הניסויים שתיים מהן התגלו ככשלון וזאת שנותרה הפכה למכונית המוצלחת ביותר השנה על המסלול.

גם בעניין זה תוקף די-מונטזמולו את ה-FIA ולמעשה רומז כי הם אשמים בנפילתן של הקבוצות הגדולות כמו זו שתחת אחריותו, ב.מ.וו, מקלארן ורנו. תקנות עונת 2009 הכילו לא מעט "חוקים אפורים" לטענתו, שגרמו לקבוצות לפרשן באופן שונה כפי שלמשל קרה עם הדיפיוזר הכפול או ה-KERS. לדבריו, על החוקים להיות "יציבים, ברורים ושקופים".

הפורמולה 1 תמשיך לעמוד בראש סדרי העדיפויות של פרארי גם בעתיד. בראיון נוסף שנתן די-מונטזמולו באתר הרשמי של החברה, הוא שולל חזרה קרובה של קבוצה רשמית למירוץ הלה מאן בקרב על הדירוג הכללי. "לה מאן מצריך הכנות של חודשים רבים. לצערי, זה כמעט בלתי אפשרי כעת במקביל לתוכנית הפורמולה 1".עם זאת, רומז די-מונטזמולו כי החברה תחזור ללה מאן בשלב כלשהו בעתיד.

פרט אחרון בקבוצה האדומה, הפעם לא מפי היו"ר, נוגע לפרננדו אלונסו. ה'דאריו אס' הספרדי מגלה כי נהגה של רנו יוכרז באופן רשמי כאחד משני נהגי פרארי לעונה הבאה (ולארבע העונות שלאחריה) ב-11 לספטמבר, רגע לפני הגרנד פרי האיטלקי (לא מצאו תאריך יותר מקורי?). שמו של הנהג אותו יירש אלונסו לא פורסם, אך סביר כי יהיה זה ההוא שפוזל למירוצי ראלי ושאת שמו תמצאו בהמשך המדור. בפרארי אגב, ממשיכים להכחיש.

פורמולה 1: דלה ארגנטינה?

ארגנטינה ידועה בשל הכדורגל שלה (עדיף ריבר), הבשר שלה (עדיף ביפה דה צ'וריסו) ומירוצי המכוניות שלה (אין עדיפות, הכל מתקבל). הפעם האחרונה בה אירחה המדינה את הסבב הייתה בשנת 1998 ולא פלא שהעיתונים המקומיים מצטטים לפתע שיחות המדברות על החזרת הפורמולה 1 לשיטחה.

"אנחנו רוצים להתחרות שם, אבל הם חייבים לבנות מסלול". את זה אמר אקלסטון כך שלבטח לא מדובר רק בשמועה. עוד נאמר כי בעל הבית של הסבב שולל כל אפשרות להשתמש במסלול הקיים בבואנוס איירס שאירח את הסבב בעבר, אך מירוץ רחובות בהחלט נשמע לו כאופציה טובה.

הספורט המוטורי בארגנטינה זוכה לאהדה רבה, אולם מזה שנים שאין להם נציג בפורמולה 1 שלא כמו היריבה המושבעת מצפון, ברזיל. כזכור, מארגנטינה הגיע אחד הנהגים הטובים בהיסטוריה, חואן מנואל פאנחיו שהיה אלוף העולם 5 פעמים. נכון לרגע זה, הסבב הפופלרי ביותר שמארחת ארגנטינה הוא ה-WRC ובשנה שעברה החלה המדינה הדרום אמריקנית (יחד עם שכנתה צ'ילה) לארח גם את מירוץ הדקאר שנטש את צפון אפריקה.

פורמולה 1: כמה עולה לשים כובע?

אלוף העולם בעבר ניקי לאודה, חווה תאונה קשה בגרנד פרי של נורבורגרינג בשנת 1976 שגרמה לכוויות חמורות בראשו ופניו. מאז התאונה, חובש לאודה כובע אדום המסתיר את הצלקות וזה הפך לסימן המסחרי שלו עם הזמן. אולם מעז יצא מתוק ועבור הלוגו המתנוסס בחזית הכובע בגאון מקבל האוסטרי סכום של 1.2 מיליון יורו מידי שנה אותו הוא יכול לשרוף כהוות נפשו.

את הנתון המעניין גילה לאודה בעצמו ל'זייט' הגרמני, לא לפני שציין כי הסכם החסות הראשון שלשל לכיסו 100 אלף יורו בלבד. בפעם הבאה שאתם שוברים רגל או יד, אל תתנו שטח פרסום על הגבס בחינם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

WRC: גם רייקונן מבטיח להשתתף במירוץ הביתי

בסוף השבוע האחרון נערך מירוץ ה-WRC של פולין, בו הבטיח רוברט קוביצה המקומי כי יתחרה. אלא שנהג הפורמולה 1 של ב.מ.וו נעדר לבסוף מרשימת המתחרים למרות כל ההצהרות המוקדמות. כעת, גם קימי רייקונן יוצא בהצהרות כשעל הפרק הראלי שיערך במדינתו פינלנד בעוד חודש בדיוק.

רייקונן כבר התחרה השנה בשלושה מירוצי ראלי אליהם הצטרף עם פיאט (אבארת' גרנדה פונטו), אולם אלה לא ירשמו אצלו בדף ההצלחות. עם אותה המכונית יצטרף רייקונן לאליפות העולם בה הוא יככב לראשונה בקריירה שלו. מי שיריץ את אלוף הפורמולה 1 תהיה קבוצתו של אלוף ה-WRC 4 פעמים בעבר טומי מאקינן, כשלצידו ישב הנווט שלו קאי לינדסטורם. אנו מאחלים לפיני הצלחה ומקווים שלפחות כאן יסיים בנקודות.

מוטו GP: המאה של רוסי

את עונת 2009 של סבב המוטו GP לא פתח ולנטינו רוסי (ימאהה) בצורה משכנעת. בתום שישה מירוצים הוא עמד בראש הטבלה, אך היה זה יחד עם שני רוכבים נוספים שחלקו את אותו הניקוד. ביום שבת ניגש רוסי לגרנד פרי ההולנדי וניצח בפער מוחשי שהזכיר לכולם מאיזה חומר הוא עשוי. נוסף על כך, קבע רוסי את הנצחון ה-100 שלו בקריירה והוא השני בהיסטוריה שעושה זאת. קדם לו ג'יאקומו אגוסטיני שמחזיק בשיא של 122 נצחונות.

אין יותר ראוי מרוסי להיות מי שישבור את שיא הנצחונות של אגוסטיני, אך ספק אם זה יקרה. האיטלקי מכוון לעוד עונה אחת בלבד בסבב כך שנותרו לו פחות מ-30 מירוצים להתחרות בהם. ומה ב-2011? זה תלוי בפרארי וב-FIA כי השבוע הוא גילה שהפורמולה 1 קורצת לו, אך זאת רק במידה ובעוד שתי עונות יותר לשלוש מכוניות להתחרות ולא שתיים כיום.

בסוף השבוע הקרוב מגיע הסבב למסלול לגונה סקה שבקליפורניה למירוץ השמיני לעונה. בשנה שעברה הניב המסלול מירוץ מותח עצבים בניצוחו של הדוקטור האיטלקי, כמותו לא נראה זמן רב על מסלול המירוצים. למרות שרכב על אופנוע נחות ביחס לדוקאטי של קייסי סטונר, ניצח רוסי, אך לא לפני ששבר מנטאלית את יריבו. לא דבר קל ברמות אלה של הספורט. רוסי מוביל את טבלת האליפות עם 131 נקודות ואחריו בן קבוצתו חורחה לורנצו לו 126 נקודות וסטונר לו 122 נקודות.

* שידור ישיר של מירוץ המוטו GP מלגונה סקה בערוץ 5+ לייב, בלילה שבין ראשון לשני בחצות

A1GP: אליפות האומות בסכנה

המשך קיומו של סבב ה-A1GP נמצא בסכנה, כך מדווח ה'טלגרף' הבריטי. הסיבה לכך הוא כמובן המשבר הכלכלי שעד עתה פגע בעיקר בקבוצות מירוץ בודדות ולא בסבב שלם. הזרוע הבריטית של מארגני הסדרה ירדה מנכסיה ובהודעת הדובר שלה נמסר כי "ישנן בעיות בתזרים המזומנים ואנו לא יכולים לשלם לספקים".

קורבן נוסף למשבר הוא סבב הספידקאר, בו מתחרים בעיקר נהגי עבר מהפורמולה 1 בינהם אלוף העולם לשעבר ז'אק וילינייב, ג'וני הרברט, ג'יי ג'יי לטו, היינץ הרולד פרנצן וז'אן אלזי. פירוק הסבב שמירוציו נערכים במסלולים ברחבי המזרח התיכון ואסיה, נעשה אחרי שתי עונות בלבד.

דקאר: אלוף 2006 נפצע בתאונת מירוץ

לוק אלפאנד בן ה-43, אלוף הדקאר של 2006, נפצע קשה בגבו בעת מירוץ אופנועים בו התחרה בסוף השבוע שעבר בארצו צרפת. עמוד השדרה של אלפאנד נפגע לאחר שהתהפך עם ה-KTM עימו התחרה. אלפאנד הובהל לבית חולים שם נותח וכעת נמסר כי מצבו משתפר.

אלפאנד שבעבר היה אלוף העולם בסקי אלפיני, פרש מהספורט החורפי ב-1997 ומאז הצטרף לעולם המירוצים. הוא התחרה שנים רבות עם מיצובישי בדקאר ואף ערך מספר מירוצים במסגרת סבב הלה מאן כולל השתתפות במירוץ 24 השעות המסורתי בחודש שעבר עם שברולט קורבט וכן באליפות ה-GT.

עוד בימים הקרובים

WTCC: שידור ישיר של אליפות העולם למכוניות תיור מפורטו (פורטוגל) בערוץ יורוספורט, יום ראשון החל מהשעה 11:00

נאסקאר: שידור ישיר של סבב הספרינט קאפ מדייטונה (ארה"ב) בערוץ ESPN, בלילה שבין שבת לראשון החל מהשעה 03:00

IRL: שידור ישיר של סבב האינדיקאר מווטקינס גלן (ארה"ב) בערוץ ESPN, יום ראשון החל מהשעה 20:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully