וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הזונדה שכולם רוצים

פגני משחררת את גרסת הרודסטר המיוחדת למשפחת הזונדה. חמש צ'ינקווה בלבד לייצור, מיליון ושלוש מאות יורו לאחת

לבלעדיות יש לא מעט דרישות אצל נהגים. אם תשאלו את הורשיו פגני, מייסד החברה הנושאת את שמו, הרי שעם מסורת קלאסית מעין זו חבל להתווכח. ודאי כשמדובר במכונית ה'על' האקזוטית זונדה, המתענגת על חידושים יקרי-ערך כמקובל במשכנה שבמודנה. הפעם, תהיה זאת הזונדה צ'ינקווה רודסטר שמצטרפת לאחותה סגורת הגג ותכנס ללא דיחוי לפנתיאון.

למרות החגיגוית שבמאורע, השינויים מבחוץ ומבפנים אינם קיצוניים וזוהי למעשה פלטפורמת הקופה בשינויים מבניים וקוסמטיים פשוטים. כך למשל, בחזית החרטום האדמדם הולבש ספויילר ארוך יותר ובעכוזה דפיוזר אחורי מתוחכם וכן הושתלה כנף אווירודינמית מוגבהת קלות. גם באגף העוצמה אין כאן בשורות חלוציות או כאלו שטרם יצאו ממפעליו של הורשיו. מאחרי הנהג אוכלסה יחידת ה-V12 של AMG בנפח 7.3 ל', המנפקת כסטנדרט 669 כ"ס.

לכאורה, יש לנו כאן עסק עם אותה הגברת. אבל אם מקלפים את השכבות מגלים שבכל זאת יש כאן שדרוגים מהותיים. מבנה השלדה האחוד (מונוקוק) עשוי טיטניום וקרבון ועל תפקודי האקרובטיקה מופקדים מתלי מגנזיום וטיטאניום עליהם מולבשים חישוקי סגסוגת מתרכובת דומה – הכל בשם הקלילות ויכולת התנועה. ומלאכת הבילום? מוטלת כרגיל על 'ברמבו' המאפשרת לזונדה לבלום מ-100 קמ"ש לעמידה מוחלטת בשתי שניות וקצת. ומה בהאצה? הרודסטר צ'ינקווה משילה 20 ק"ג ממשקלה של הזונדה F, מה שמתיר לה להאיץ ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות או 9.6 שניות ל-200 קמ"ש.

על ביצועים כאלו כמובן שמשלמים הרבה מאוד כסף. 1.3 מיליון יורו (קצת יותר משבעה מיליון שקלים לפני מסים) אם יש לכם במקרה. ופרט נוסף למי שהכסף בכיסו - כדאי מאוד למהר לפני שיגמר. הצ'ינקווה מוגבלת לחמש יחידות בלבד וזה לבדו מספיק בכדי למלא תוך זמן קצר את רשימת הקונים.

פגני זונדה צ'ינקוה רודסטר. אתר יצרן
מה יש לכם לומר עליה?/אתר יצרן
  • עוד באותו נושא:
  • פגני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully