וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסל המאה

6.7.2009 / 11:54

אודי מציינת 100 שנים להיווסדה, ובפסטיבל המהירות השנתי של גודווד החליטו להעניק לזה ערך סימבולי

יתפוצץ העולם, אבל דבר כזה לא היה קורה באמצע המאה הקודמת. הבריטים עורכים מחווה לגרמנים ומציבים בחצרו של לורד מארץ', המארח של פסטיבל המהירות בגודווד שננעל אמש, פסל עצום ומחוטב בגובה 35 מטרים. כל זאת, כדי לפאר את מעמדה של אודי החוגגת 100 שנות קיום. מי היה מאמין.

מפתיע עוד יותר לגלות כי אודי מקבלת בחצרו של הלה יחס מועדף. מאז 1997 מילאו את מדשאותיו של מארץ' פסלים מרהיבים עבור יצרנית או אדם שהשפיעו על תעשיית הרכב העולמית וגם ב-1999 הייתה זו אודי, אז בחגיגות ה-90 להיווסדה, שחגגה עם פסל עצום ממדים. הבליץ הגרמני התפוגג כנראה מזכרונם, בדיוק באותה מהירות שחלף בשמיהם.

את הפסל עיצב יהודי בשם ג'רי יהודה, לו שורשים בבגדד, העובד בצמוד ללורד הבריטי מזה עשרות שנים. הפסל בעיצובו מציג שתי מכוניות חשובות בחיי אודי, המציגות את השיא הספורטיבי של החברה כל אחת בעידנה – R8 הנוכחית עם מנוע ה-V10 ואוטו יוניון סטרימליינר 1937, כל אחת על נתיב אחר הפונה לכוון צפון ומערב בהתאמה.

"רציתי לתכנן משהו אייקוני לכבוד חגיגות 100 השנים באודי. ציירתי כ-20 דוגמאות אבל לא מצאתי את הנוסחה ללכוד את מהותה של החברה". כך מספר יהודה על תהליך הבחירה. עוד הוא מוסיף כי הקושי בבחירת העיצוב הנכון נבע בהמחשת המאפיינים של אודי: ספורטיביות, איכות ומורשת. "בסוף קפץ לי לראש מעין תבנית כזו של 'סוושש'. שבצד אחד מכונית מודרנית ובשני – מיתולוגית מן העבר".

תהליך הצבתו של הפסל במתחם, סיפק תעסוקה מאומצת ל-12 איש. משקלו קרוב ל-40 טונות, ונדרשו להקמתו עשרות מנופים וארבעה שבועות של עבודה רצופה. הפסטיבל אמנם הסתיים אמש, אבל הפסל ישאר שם עוד הרבה מאוד זמן. לפחות עד חודש יולי בשנה הבאה. שיהיה במזל.

פסל אודי בגודווד. אתר יצרן
פסל אודי בגודווד/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • אודי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully