וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: מכונית חדשה כל יומיים

ירון אדרי

6.7.2009 / 13:40

זהו פרק הזמן שנדרש ליצרניות הרכב הסיניות להשיק רכב חדש. 89 דגמים הוצגו במחצית הראשונה של 2009

אפשר לדון רבות על האיכויות של המוצרים המגיעים לעולם המערבי מסין, אך על דבר אחד אין עוררין – מדובר בעם חרוץ מאוד. מאז החלה שנת 2009 לפני שישה חודשים בדיוק, השיקו יצרניות הרכב הסיניות לא פחות מ-89 דגמים חדשים. את הנתון המעניין מוסרת סוכנות הידיעות המקומית 'צ'ינהואה' שבכדי לחדד את המספר מוסיפה כי "מדובר במכונית חדשה כל יומיים". התפלגותם לסגמנטים מגלה כי מדובר על 9 רכבי שטח, 6 מיניוואנים, קרוס אובר וכל השאר מכוניות רגילות.

ההתפתחות המואצת שעברה על סין בשנים האחרונות, הביאה לפריחה בעולם הרכב המקומי. במקביל לכניסתן של יצרניות מערביות אל המדינה האסייתית, מצאו לא מעט חברות מקומיות את הפוטנציאל הגלום בכך והחלו לייצר מכוניות בעצמן וזאת מלבד היצרניות הגדולות הקיימות מזה שנים רבות. בניגוד לצניחה במספרי המכירות בכל העולם, בחמשת החודשים הראשונים של 2009 נמכרו בסין כ-5 מיליון מכוניות חדשות, כ-14 אחוזים יותר לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

אלא שלמרות הנתונים המעודדים, לפחות את הכלכלה המקומית, מרביתם של כלי הרכב הסיניים אינם עומדים בתקנים מערביים של איכות וחשוב מכך, בטיחות. אלה הן חלק מהסיבות מדוע שווקים שאינם אסייתיים מתעלמים מהם. אך ישנה סיבה נוספת הקשורה דווקא לעיצוב. לא אחת נותרנו המומים לראות שמאחורי המכונית התורנית החדשה עומד למעשה עיצוב מוכר, שהועתק ללא כל רגשי אשם. עשו זאת לב.מ.וו X5, סמארט פורטו, פיאט פנדה ועוד רבות אחרות. ממש לאחרונה, גם לרולס רויס גוסט החדשה יש אחות משובטת אותה השיקה ג'ילי, הנחשבת לאחת היצרניות הגדולות בסין.

יצרניות הרכב הסיניות אינן נחות לרגע ועד לסוף שנת 2009 הן צפויות להשיק עוד כ-50 דגמים חדשים. כשהאיכות והבטיחות אינן בראש סדר העדיפויות, ומלאכת העיצוב מוטלת על הטובות שביצרניות המערביות, לא פלא אם כן שכל יומיים נולדת מכונית חדשה.

  • עוד באותו נושא:
  • ג'ילי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully