וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוכשי רובר MG עקצו את ב.מ.וו?

7.7.2009 / 9:46

משטרת בריטניה חושדת כי רוכשי חברת רובר MG לפני ארבע שנים, הונו את ב.מ.וו ממנה היא נרכשה בעשרות מיליוני פאונדים

רשויות החוק בבריטניה תוהים אם לפתוח בחקירה פלילית על מנת לבדוק את הסיבות להתרסקותה של יצרנית הרכב רובר MG. החברה התמוטטה בעקבות מצוקות כלכליות קשות בשנת 2005, חמש שנים לאחר שנקנתה מב.מ.וו.

ראשיתה של הפרשה הסבוכה בשלהי 1999. ב.מ.וו שהחזיקה בזכויותיה של רובר MG, מכרה את המותג לארבעה שותפים בסכום הצהרתי של 10 פאונד בלבד וזאת לאחר שהחברה הבריטית הסבה לה הפסדים כבדים. כדי להבטיח את כוונותיהם, נעזרו הרוכשים בהלוואה לא מבוטלת בסכום של 427 מיליון פאונד אותה קיבלו מהיצרנית הגרמנית ובנוסף אלפי מכוניות שלא נמכרו.

למרות הגישה החיובית של ב.מ.וו, ניצלו השותפים את ההבנות עם הגרמנים לצורכיהם הפרטיים. החשד העיקרי הוא שהארבעה השתמשו בחברת הרכב ככיסוי למשיכת משכורות עתק, קרנות פנסיה וכן רכשו בסיועה נכסים רבים בכל העולם בסכומים הנעים בין 40 ל-50 מיליון פאונד. סגירת מפעלי החברה הביאה לפיטוריהם המיידים של 6,000 איש ועוד כ-9,000 נוספים בסוכנויות וספקי חלפים.

החקירה הראשונית הסתיימה השבוע לאחר 4 שנים מתישות בהן נאספו ראיות בידי הגורמים הממשלתיים. הממצאים הועברו למזכיר המדינה כדי לקבוע אם יש בכך עניין לציבור. נכון לרגע זה, ממאנת המשטרה הבריטית להודיע על תחילתה של חקירה פלילית באופן רשמי. מה שבכל זאת יקרה הוא, שגם SAIC הסינית (ראו קישור מצורף) שרכשה את המותג ב-2006 לאחר פשיטת את הרגל עם חובות של מיליארד פאונד, תעמוד באור הזרקורים בעל כורחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully