וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יפן: לחייב היברידיות להרעיש

9.7.2009 / 9:06

ממשלת יפן מנהלת בימים אלו דיון בהשתתפות המשטרה וארגוני עיוורים ומוגבלים בכדי לדון בפתרון לחרישיות כלי הרכב ההיברידיים

יפן, מי שהחלה את המהפכה ההיברידית המסחרית, מצאה עצמה לפתע בסיטואציה לא כל כך נעימה. אל משרד התחבורה המקומי מגיעות תלונות רבות על כך שלא ניתן לשמוע את כלי הרכב היברידיים בהתקרבם להולכי-רגל וזאת בגלל חרישיות המנועים החשמליים. הבעיה הופכת למצוקה אמתית בשטחים אורבאניים, שם מסוגלים כלי הרכב לנוע בכ-40 קמ"ש. יפן מהווה נתח ניכר בו נמכרים כלי-רכב היברידיים מכל הסוגים, ואלו אף מאכלסים את המקומות הראשונים בטבלאות המכירות שם - טויוטה פריוס והונדה אינסייט בעיקר.

"קיבלנו הרבה מכתבים בנוגע למכוניות היברידיות והסכנות הטמונות בהן לאנשים בעלי מוגבלויות, בעיקר עיוורים ובעלי פגיעה בשמיעה. הם פשוט חושבים שזה מסוכן מאוד". כך אומר לסוכנות הידיעות AP נציג משרד התחבורה היפני. לעת זו, מסתפקים ביפן בשמיעת כל הצדדים ולשם כך הקימו פאנל מיוחד בו נכללים אנשים מזרועות החוק ומאירגוני תמיכה לחרשים, עיוורים ומוגבלויות נוספות הבודקים אפשרויות לשינוי מיידי של המצב.

אלא שמחוץ ליפן, חלק מהיצרניות העולמיות כבר מודעות לסכנה הטמונה בשקט הנלווה למנועים חרישיים ופועלות בהתאם. את התשובה הטובה ביותר עד כה נתנה לוטוס, שפיתחה מערכת מיוחדת המכונה 'Safe & Sound' עליה סיפרנו לכם כאן בוואלה! רכב. זו, משמיעה צליל של מנוע רגיל דרך רמקולים המותקנים בחזית, כשעוצמתם תלויה במצב דוושת התאוצה. אם לוטוס יכולה, לבטח גם מיפן תגיע בקרוב תשובה לבעייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully