וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורבט מהחלומות

8.7.2009 / 10:29

סדנת השיפורים של ג'ון הנסי מוסיפה חבילת ביצועים לוהטת לשברולט קורבט. עוד 1,000 כ"ס על המדף, הפעם רק למסלול

אשף השדרוגים האמריקני ג'ון הנסי, חוזר לגרות לנו את החושים ולמלא משאלותינו הדמיוניות (והדמוניות). בסיבוב הנוכחי, המועמדת התורנית הינה השברולט הקורבט שזוכה למגדש 'על' בריא וכן תתכבד בהשלות משקל, בשיפורים נכבדים למערכות היניקה והפליטה וכמובן - חישוקי סגסוגת ענקיים וספורטיביים.

אין צורך לשפשף את העיניים למראה התמונות. אלו הם עדיין איורים גרפיים מקדמיים עד שיגיע הדבר האמתי. לא שאפשר או צריך חלילה לפקפק בהנסי לאור ליין המוצרים שמפאר את מחסניו. השברולט קורבט היא אחת האופציות הקרובות לליבו, כמו גם הקאמרו והצ'אלנג'ר של דודג', אולם מכונית השרירים האמריקנית הלאומית, היא זו שבאופן קבוע מקבלת את מלוא תשומת לבו.

הקורבט Z700 מתייצבת כאן כאחות חורגת ל-ZR700. מדוע חורגת? מפני שלמעט ההספקים המשותפים הנעים בין 700 ועד 1,000 כ"ס ממנוע בנפח 6.2 ל' V8 מוגדש העל בחזית, השינויים המהותיים הם באופן שימושה. בעוד הראשונה מיועדת לכביש הציבורי, השנייה הצטיידה במגוון אמצעים לחרוך את מסלול המירוצים, למעט חוסרה של תיבה סיקוונסאלית שהשאירה את הבמה לסטיק ידני המערבב שישה הילוכים.

צוות ההנדסה גרע מהקורבט הנ"ל כ-70 ק"ג והכול בשם האיזון והביצועים. כך, מבחוץ למשל, חלפי קרבון קלילים החליפו את מקומן של מתכות ופלדה ואת המתלים אוחזים כעת צמיגים עבים (מישלין ספורט פיילוט) המולבשים על חישוקים במרקם פחמני. על מנת להלום את שמלתה החיצונית, תא הנוסעים מקבל יחס זהה ולכן הפשיטו כל דבר שאינו נחוץ והותירו צמד מושבי ספורט מתוצרת 'ספארקו' האיטלקית וכלוב הגנה מעובה.

מה בעצם נסחט מהמשוואה הזו על הכביש? על פי הנסי, הקורבט מסוגלת להאיץ ל-100 קמ"ש ב-2.9 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 370 קמ"ש. את העובדות נקבל כנראה ב-2010, אז גם תעלה זו למסלול הדראג על ידי אחד מ-24 הבעלים המאושרים שיוכלו לרכוש אותה ב-220 אלף דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully