וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט חוזרת לייצר בסין

8.7.2009 / 11:54

תפתח ב-2011 מפעל חדש בשותפות עם יצרנית מקומית. תשגר כ-250 אלף מכוניות בשנה ביניהן הפונטו, הבראבו והלינאה

חברת הרכב האיטלקית פיאט, חתמה השבוע עם ענקית הרכב הסינית גיואנגז'ו (Guangzhou Automobile Industry) על הסכם לפיו תעביר חלק ניכר מיכולת הייצור שלה למפעל חדש המוקם בימים אלו על ידי שתי היצרניות. כל אחת מן החברות תשקיע סכום של 400 מיליון יורו עבור המפעל שיהיה בשותפות שווה.

הסכם זה ממשיך ומחזק את התורה הכלכלית של פיאט הגורסת כי על מנת להיוותר בזירה הרווחית, עליה לצמצם ככל שניתן את עלויות הייצור. מאז 2007 פיאט השהתה מבצעיה בסין, לאחר שההסכם עם 'נייגי'נג אוטומטיב' עלה על שרטון וכך גם הסכמיה עם צ'רי. פיאט מקנה לשותפות עם גיואנגז'ו חשיבות גדולה היות והקרקע עליה פועלת הסינית מגובה על ידי הסכמי עבר והווה עם הונדה וטויוטה. כמו כן, לפני כשנה מכרה פיאט לגיואנגז'ו את זכויות הייצור לאלפא 166 לאחר שהגיעה לסוף חייה אצל היצרנית האיטלקית.

על פי מרשם ההתכנות של פיאט, מקווה זו להשתמש במפעל החדש כדי להביא לייצור 140 אלף מכוניות ו-220 אלף מנועים מידי שנה. בשלב מאוחר יותר, יעלה קצב הייצור ל-250 אלף מכוניות. הפתיחה מיועדת לאמצע שנת 2011 והדגם הראשון שייוצר הוא לינאה המשפחתית ולאחריו גם הבראבו והגרנד פונטו.

לאחרונה פועלת פיאט להרחבת פעילותה הגלובלית כולל כניסה אסטרטגית חשובה מאוד לשוק האמריקני דרך רכישת קונצרן קרייזלר וניסיון לרכישת החטיבה האירופית של ג'נרל מוטורס שלא צלח. הרחבת הפעילות בסין תביא לעלייה נוספת בפעילות החברה שמייצרת גם בטורקיה, הודו, ברזיל ומדינות נוספות.

  • עוד באותו נושא:
  • פיאט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully