וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נועזת גם בגיל 35

20.7.2009 / 10:16

קפצנו אחורה בזמן עם סדנת לורינסר כדי להתכבד במעדן מתורבת לחובבי הקלאסיקות - מרצדס SEL 450 משופרת ומאופרת

סדנת הרכב לורינסר מגרמניה, מי שהפכה למקצוענית המועדפת על מרצדס בהקצאת האופנה המשודרגת, החליטה באופן חד פעמי להציע למכירה מכונית ספורט-סאלון מיתולוגית שעברה מסכת עדכונים ועיבוי למערכות ההנעה - מרצדס SEL 450 משנת 1975.

הסופר-סדאן הוצגה בתערוכת ז'נבה של 1974 ויוצרה בכמויות מוגבלות לפרק זמן קצר במשך שש שנים. היא מילאה את נעליה של ה-SEL 300 והשתמשה בפלטפורמת ה-W116 אשר לימים הפכה למצע עבור ספינת הדגל S קלאס בשנות ה-70. כמו מרבית מכוניותיה של מרצדס ובפרט הבנות מענף הפאר, גם ה-450 הציגה שכלולים חלוציים בתחום הטכנולוגי כמערכת מתלים הידרופנאומטית מתכווננת, ובלמים בשליטה אלקטרונית.

מקור כוחה של ה-SEL, הוא מנוע V8 בנפח 6.9 ל' עימו הטביעה את חותמה כאחת המכוניות החזקות והטובות ביותר בארסנל בזמנו. למעשה, זוהי התאומה ליחידה שנלקחה מהלימוזינה הבכירה מרצדס 600, עם התאמות ושינויים למערכות היניקה. ההספק דאז לא פחות מרשים – 288 כ"ס, ו-56 קג"מ מסחררים ישר לישבן בחלוקת שלושה הילוכים אוטומטיים. וכיצד בא לידי ביטוי השדרוג דהיום לעומת אז? תלוי את מי תשאלו.

כמו פעם

חובבי כלי רכב קלאסיים נרתעים (בדרך כלל) מכל דבר הפוגם במרקם המקורי שיצא מהיצרן. בלורינסר לא העלימו עין מכך ולכן השאירו את ה-SEL 450 פלוס מינוס כמות שהיא והוסיפו לה את החותמות הצורניות של הסדנה. בשבכה הקדמית הוחלף הפגוש הישן בקשיחה אלסטית ומעוצבת יותר ומאחור הותקנו צמד מפלטים צמודים. חישוקי BBS הולבשו על צמיגי 205/55 ואילו תא הנוסעים, נותר זהה זולת מירוק הדיפונים וסמלוני המותג.

למרבה הפלא, העוצמה בחזית לא התחמשה בשיפורים כלשהם. מהירותה המרבית עומדת על 225 קמ"ש והזינוק ל-100 אורך קצת פחות מ-8 שניות. אולם, הצוות המהנדס טוען כי למרות המתלים המיוחדים והרכים, ה-SEL 450 מטפלת בעיקולים בנחישות, גם בעימות ישיר עם מתחרות מודרניות בקבוצת הסאלון והפאר. מחיר ליצירה הנהדרת הזו עדיין אין, אבל בלורינסר דואגים לפרסם כי מי שמעוניין במכונית, יכול ליצור קשר עם הסדנה באופן ישיר ולזרוק מחיר שנראה לו רלוונטי.

מרצדס 450 SEL מסדנת לורינסר. אתר יצרן
האם והילדה.../אתר יצרן

.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully