וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

GM החדשה יוצאת לדרך

נמרוד הלפרן

10.7.2009 / 20:21

פריץ הנדרסון: "תודה על הזדמנות השנייה שקיבלנו; אם לא נצליח הפעם, שום דבר כבר לא יעזור"

חברת ג'נרל מוטורס החדשה, אשר יצאה היום מהליכי פשיטת רגל, מתכוונת לפרוע הלוואות בסך 50 מיליארד דולר שקיבלה מהממשל בארה"ב לפני המועד האחרון שנקבע לכך, שנת 2015, אמר היום (שישי) המנכ"ל פריץ הנדרסון. מניית ג'נרל מוטורס מזנקת בכ-40% בוול סטריט.

במסיבת עיתונאים שנערכה היום במטה החברה בדטרויט אמר הנדרסון כי GM תתמקד כעת יותר בצרכנים, ואף הודיע על שותפות בין החברה לבין אתר המכירות הפומביות אי-ביי (ebay), במסגרתה יוכלו אנשים לרכוש מכוניות במכירות פומביות מקוונות.

"אנחנו מודים על כך שקיבלנו הזדמנות שנייה נדירה, ואנו מאוד אסירי תודה על כך. אנחנו גם מעריכים את העובדה שיש בידינו כעת את הכלים כדי לעשות את העבודה", אמר הנדרסון. "אם לא נצליח הפעם, שום דבר כבר לא יעזור. נגמרו הימים של עסקים כרגיל בג'נרל מוטורס", הוסיף.

הנדרסון אמר כי החברה מתכוונת לפטר 20% מכוח העבודה שלה ו-35% מעובדי ההנהלה בארה"ב, או 450 מנהלים. כמו כן, תבטל החברה את משרת נשיא חטיבת צפון אמריקה של החברה, אשר האחריות לניהולה יעבור לידי הנדרסון. עד סוף השנה, יצומצם כוח העבודה של החברה בארה"ב ל-64 אלף, ירידה של 30% לעומת סוף שנת 2008.

במקביל, נכנס היום לתפקידו היו"ר החדש של GM, אד ויטקר, לשעבר מנכ"ל חברת הטלפון AT&T. "כולנו רוצים לנצח, ואנחנו הולכים לנצח", אמר ויטקר היום.

ג'נרל מוטורס קומפני, חברה חדשה שנמצאת בשליטת ממשלת ארה"ב, יצאה היום לדרך לאחר שהשתלטה על נכסיה הטובים ביותר של ענקית הרכב פושטת הרגל ג'נרל מוטורס - 40 ימים לאחר שענקית הרכב האמריקנית נכנסה להליכי פשיטת רגל.

GM החדשה כוללת ארבעה מותגי רכב האמריקנים - שברולט, קדילאק, ביואיק ו-GMC - ומספר סוכנויות הרכב שלה יצומצם ל-3,600. מספר מפעלי החברה בארה"ב צפוי לרדת ל-34 עד סוף השנה הבאה, לעומת 47 בשנת 2008.

הממשל האמריקני מחזיק ב-60.8% ממניות GM החדשה. קרן של איגוד עובדי הרכבUAW מחזיק ב-17.5% מהמניות; ממשלות קנדה ומחוז אונטריו מחזיקות ב-11.7% מהמניות; חברת GM הישנה מחזיקה ב-10% מהמניות ותמשיך להחזיק בבעלותה 16 מפעלים נטושים, בהם כמה אתרים עם פסולת רעילה, ומגרש גולף במדינת ניו ג'רזי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully