וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרייזלר לא תמכור את הוויפר

12.7.2009 / 9:25

בתום 12 חודשים מייגעים של ספקולציות בנוגע לעתידה, האמריקנים מבצעים פניית פרסה ומודיעים – לא נמכור את הוויפר

יצרנית הרכב האמריקנית מוסרת כי לא תמכור את מותג הספורט וויפר של החברה הבת דודג', כך על פי הודעה שהוציאה ביום שישי האחרון לתקשורת. נכון לעתה, נשארת המכונית בייצור עד לסיומה של שנת 2010 ובפרק זמן זה אין כוונה לדחות או למנוע שינויים ועדכונים למכונית. הצהרה זו שוחררה שבועיים לאחר ששבה מכונית השרירים לפס הייצור בהוראת מחזיקי המניות החדשים. האם קרייזלר במסע נחוש ומחודש לאחוז בכל מותגיה הקיימים?

הדיון על גורלה של הוויפר החל באוגוסט אשתקד, אז החלה קרייזלר במסע לאיתור רוכש המוכן לקנות ממנה את המותג בעסקה הנאמדת ב-150 מיליון דולר. אולם, כל נסיונותיה העלו חרס לנוכח חוסר התקשוב מצד הקונים שלא ראו או מצאו בחטיבה השקעה נבונה בתעשייה שנאותה להפטר מגזלניות הדלק. כפי שכל העולם צפה בחודשים האחרונים, קרייזלר הודיעה על פשיטת רגל ממנה יצאה רק לאחרונה בסיוע הנהלה חדשה המאגדת תחת קורת גג אחת את בעלת הבית סרברוס, פיאט, ממשלת ארה"ב, איגוד העובדים (UAW) וממשלת קנדה ומחוז אונטריו. כל אחת מחזיקה כ-20 אחוזים לערך מערכה.

הדודג' וויפר נמכרה במספרים מוגבלים מאז 1992 – כ-25 אלף יחידות ממנה בכל העולם. אולם ככל שהזמן נקף, כך גם כמות המכירות ירדה בצורה קיצונית. היא נחשבת באופן בלתי משתמע לאחת החזקות בהיסטוריית הקבוצה העילאית. בחזיתה הארוכה שוכן מנוע מסיבי בנפח 8.4 ל' V10 המספק בגרסת הבסיס 600 כ"ס ותג המחיר עבורה עומד על 90 אלף דולרים. גרסאות בכירות מגיעות עד ל-100 אלף דולרים במשפחה, כגון ה-SRT 10 המשופרת.

למרות שקרייזלר ערוכה כעת לסוג של ארגון מחדש בשורותיה, נראה כי החלטות נלקחות ללא חשש ונטולות נקיפות מצפון. השבוע סיפרנו לכם על כך שקרייזלר תמשיך להזרים חמצן ל-PT קרוזר ועם אימוצה מחדש של הוויפר עושה רושם כי פשיטת הרגל עוררה אצלה רגשות פטריוטים עזים. "אנחנו מאוד שמחים וגאים על כך שמכונית ה'על' האמריקנית תמשיך ותהווה אייקון מוטורי-תרבותי כחלק ממותג דודג' ובכלל עתידה של החברה", כך אומר נשיא המותג מייק אקווטי.

אמריקה לבטח תשמח על בשורה מעין זו לאור מצבה, אך השאלה שנותרה כעת פתוחה היא לאן פניה של קרייזלר החדשה מועדות אם כל החלטותיה האקטואליות מחזירות הבייתה מותגים בעייתים שבמו ידיהם כמעט וחיסלו אותה? רק ימים יגידו.

דודג וויפר. אתר יצרן
דודג וויפר/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully