וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברטונה מנטיד, או קורבט?

12.7.2009 / 11:43

מכונית ה'על' מסדנת ברטונה תנסה לשבור את שיא ההקפה הרשמי שנקבע על ידי שברולט קורבט במסלול הנורבורגרינג

לא כל מכונית שעולה על ה'נורד שלייפה' זוכה להתקהלות סביבה. אולם, היו בטוחים שבבוא הרגע בו הברטונה מנטיד תנעץ גלגליה באספלט של הנורבורגרינג כל עיני הצופים יתמקדו בשדה האדומה פוסעת מעל אבני השפה במהירות גבוהה מאוד. עד כמה? את זה עוד נותר לגלות ובפרט כשכוונותיה לשבש את השיא הנוכחי של השברולט קורבט עליה היא מבוססת, העומד על 7:26.4 דקות. שיא כל הזמנים אגב, שייך לרדיקל SR8 שעצרה את הסטופר על 6:55 דקות לפני 4 שנים.

את המנטיד פיסל בגפו ג'ייסון קסטריוטה, ראש צוות העיצוב בסדנת ברטונה האיטלקית מכאן כאמור שמה. מכלוליה נשענים על השברולט קורבט האחרונה ZR1, אך חזותה כפי שעיניכם רואות לא משאירה יותר מידי מקום לדמיון בינהן. חרף הקירבה בין השתיים, המנטיד אמורה להיות מהירה יותר מפאת משקלה הנמוך בכ-100 ק"ג ומקדם הגרר העדיף ב-25 אחוזים. המנוע בחרטום מחלץ 620 כ"ס מנפח של 6.2 ל' V8 והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 3.2 שניות, קיזוז של 3 עשיריות מהתאוצה של הקורבט. מהירותה המרבית היא 350 קמ"ש.

מי שככל הנראה ילווה אותה הוא אחד מתוך חופן בעלים ששילם עבורה 1.3 מיליון פאונד (8.3 מיליון שקלים). במקרה דנן, מדובר על נהג המירוצים הבריטי דן ווטקינס שמחזיק באמתחתו עוד כמה כלי-רכב אקזוטיים מאיטליה. ווטקינס אמנם ספוג ניסיון בנהיגת מסלול אלא שבכוונתו לחכור את הרינג לשלושה ימים וכן לשכור את שירותיו של מומחה למקטע הנורדשלייפה המאתגר כדי שהמאיות לא יברחו להן בין הסיבובים. אנחנו כבר יכולים לחשוב על כמה מומחי 'על', ובפרט מומחית בשם סאבין שמידט, שמכירה את הרינג טוב יותר מכל אדם אחר ביקום.

ברטונה מנטידה. אתר יצרן
ברטונה מנטידה/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully