וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: גריטה גם לדו גלגלי

ירון אדרי

12.7.2009 / 13:30

אחרי איטליה, גם ספרד מציעה לרוכבים על שניים להחליף את הדו גלגלי הישן שלהם בחדש. גובה ההטבה עד 750 יורו

תוכניות לגריטת רכב ישן ממשיכות לצבור תאוצה בעולם וכעת נכנס לתמונה גם תחום הדו גלגלי. אחרי איטליה, גם ממשלת ספרד הכריזה על תוכנית חדשה לפיה יוכלו אזרחיה להחליף את הדו גלגלי הישן והמזהם שלהם ובתמורה לקבל בעבורו עד 750 יורו – כ-4,100 שקלים. סכום זה כולל את המענק שיתקבל מהמדינה וכן הטבות שתגענה מצד סוכנויות המכירה המקומיות במסגרת עסקה הדומה לטרייד אין.

התוכנית המלאה שתכונה 'מוטו E' טרם פורסמה, אך מסתמן כי נפח המנוע ושנת הייצור יהיו המדד לסכום אותו יקבל בעליו וזאת בתנאי שרכש דו גלגלי חדש במקומו. עוד יש לקחת בחשבון כי בניגוד למכוניות, לא מעט דגמים של כלים דו גלגליים עושים שימוש במנועי שתי פעימות הצורכים תערובת של דלק ושמן ועל כן מזהמים מאוד, כך שייתכן וגם אלה יקבלו את מרב הפיצוי. באיטליה אגב, ההחזר המקסימלי בגריטת דו גלגלי ישן בתמורה לכלי חשמלי עומד על 1,800 יורו.

תוכנית לגריטת רכב ישן מתוכננת גם בישראל, אולם זו אינה רלוונטית לתחום הדו-גלגלי אלא רק עבור מכוניות. ככלל, נראה כי מדינת ישראל אינה ששה להקל על ציבור הרוכבים ואת זאת ניתן לראות במחירי הביטוח המאוד גבוהים אותם הם נדרשים לשלם והקשיים הנלווים לכך, כך שספק אם תוכנית שכזו תצא לפועל אצלנו. גם התוכנית לגריטת מכוניות הקיימת אינה נותנת מענה הולם וזו מבטיחה רק עד 3,000 שקלים בתמורה לרכב הישן, סכום נמוך לכל הדעות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully