וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פורמולה 1: שמפניה עם רד בול

ירון אדרי

12.7.2009 / 17:36

וובר מנצח את הגרנד פרי הגרמני למרות עונש שקיבל. בן קבוצתו ווטל שני ומאסה שלישי. לראשונה העונה, בראון GP לא על הפודיום

קבוצת הפורמולה 1 של רד בול רושמת היום נצחון מרשים בזכותו של מארק וובר. האוסטרלי זינק מהפול פוזישן, איבד את ההובלה עם הזינוק לרובנס באריקלו (בראון GP) ואף נידון לעונש מעבר דרך הפיטס (דרייב ת'רו) בעקבות תמרון מסוכן שביצע, בעקבותיו נפל למקום השביעי. אולם, בסופן של 60 ההקפות במסלול הנורבורגרינג מצליח וובר לרשום את הנצחון הראשון בקריירה הארוכה שלו. בן קבוצתו סבסטיאן ווטל מסיים שני ועוזר לרד בול להשיג בפעם השנייה ברציפות, והשלישית העונה, את מרב הנקודות האפשריות למירוץ. שלישי מסיים פליפה מאסה עם פודיום שני העונה לפרארי ורביעי ניקו רוזברג (וויליאמס).

פרט לאירוע שבנס נגמר בשלום בין וובר לבאריקלו, הניבה הפנייה הראשונה של המסלול אכזבה לאלוף העולם לואיס המילטון שזינק מהמקום החמישי על הגריד. הבריטי כמעט והצליח לתפוס את ההובלה, אולם בלימה מאוחרת מידי על צמיגים קרים גרמה לו לסטות מקו המירוץ הרצוי. ניסיון לחזור למסלול גרם לתקר בעקבותיו התדרדר למקום האחרון. למרות שנראה היה כי נעשה שיפור במכונית המקלארן שלו, לא הצליח המילטון להתקדם וסיים רק במקום ה-18, מקדים שני נהגים שפרשו.

זינוק טוב למירוץ היה גם לקבוצת פרארי. אחרי הפנייה הראשונה תפס מאסה את המקום הרביעי (זינק שמיני) וקימי רייקונן את המקום השביעי (זינק תשיעי). מאסה כאמור מסיים על הפודיום תוך הוכחה כי בפרארי הצליחו להתגבר על עיקר הבעיות מתחילת העונה. רייקונן לעומתו, נאלץ לפרוש בהקפה ה-33 בשל תקלה טכנית כשעוד קודם לכך היה מעורב בתאונה קלה עם אדריאן סוטיל (פורס אינדיה), שעד לאותה נקודה במירוץ הציג יכולת משכנעת וסיכוי לנקודות ראשונות העונה לקבוצתו.

את האכזבה הגדולה במירוץ רושמת קבוצת בראון GP דווקא, שלבטח תרצה לשכוח אותו. בניגוד לפתיחה הטובה של באריקלו, מוביל טבלת האליפות ג'נסון באטון לא הצליח לשמור על מקומו השלישי בזינוק וירד למקום החמישי. בשלבים המתקדמים של המירוץ נאלצו השניים להתמודד עם שחיקה מוגברת בצמיגי הברידג'סטון שלהם, שלא איפשרה להם לשעוט קדימה. למרות שהיה המהיר מהשניים ובעיקר בחלק הראשון של המירוץ עת הוביל אותו, מסיים באריקלו שישי אחרי באטון, כששוב עולה החשד כי ניתנה לו הוראה מגבוה לוותר על מקומו בכדי שהבריטי יצבור עוד נקודת אליפות. הברזילאי לא נותר חייב ומייד בתום המירוץ אמר ל-BBC "הקבוצה גרמה לי להפסיד את המירוץ". שביעי מסיים פרננדו אלונסו (רנו) ושמיני הייקי קובליינן (מקלארן).

בראון GP. הסוף?

זהו המירוץ השני ברציפות שרד בול מסיימים במקומות הראשונים, לוקחים נקודות חשובות מבראון. אלא שבניגוד למירוץ הקודם בסילברסטון, הפעם גם לא מצליחה בראון לשלוח נציג לפודיום. את התוצאה הטובה ביותר רושם באטון, שמסיים חמישי אחרי שבאריקלו וויתר לכאורה על מקום. למעשה, זו הפעם הראשונה העונה שאף נהג מטעם הקבוצה החדשה לא מגיע לפודיום.

וכמובן נשאלת השאלה המתבקשת – האם תם העידן הקצר בו שלטה הקבוצה הבריטית בסבב? גם אם היא עדיין מחזיקה במכונית החזקה על המסלול, כשלמעשה נראה שכבר לא, נראה כי בבראון מתחילים לאבד את הסבלנות ודברים מתפוררים לבוס רוס בראון בין האצבעות ולא מדובר רק בצמיגי המכונית. הראיון שנתן באריקלו ל-BBC מייד בתום המירוץ מלמד קצת על הלך הרוח בקבוצה שהחלה את העונה בסערה, אך כנראה נכנעה ללחצים שיצרה בעצמה.

ובאין מפריע, אצה לה רד בול קדימה ומקצצת את פער הניקוד בטבלת אליפות היצרניות ל-19.5 נקודות. באליפות הנהגים, קופץ ווטל למקום השני על חשבון באריקלו שנופל למקום הרביעי, תוך קיצוץ הפער מול באטון ל-21 נקודות כשאחריו מארק וובר עם נקודה וחצי פחות. טוב יהיה אם ישכילו בקבוצה למנוע תחרות פנימית בין הנהגים וימנעו ממתן הוראות שיתנו יתרון לזה או אחר. בעונה שכזו, לאליפות היצרניות משקל גדול יותר וטובת הקבוצה היא מה שחשוב. עובדה, תראו מה קרה פתאום לבראון.

תוצאות המירוץ וטבלאות האליפות

תוצאות גרנד פרי גרמניה 2009:
1. מארק וובר, רד בול
2. סבסטיאן ווטל, רד בול
3. פליפה מאסה, פרארי
4. ניקו רוזברג, וויליאמס
5. ג'נסון באטון, בראון
6. רובנס באריקלו, בראון
7. פרננדו אלונסו, רנו
8. הייקי קובליינן, מקלארן

דירוג הנהגים לאחר מירוץ מס' 9:
1. ג'נסון באטון, בראון – 68 נק'
2. סבסטיאן ווטל, רד בול – 47 נק'
3. מארק וובר, רד בול – 45.5 נק'
4. רובנס באריקלו, בראון – 43 נק'
5. פליפה מאסה, פרארי – 22 נק'
6. יארנו טרולי, טויוטה – 21.5 נק'
7. ניקו רוזברג, וויליאמס – 20.5 נק'
8. טימו גלוק, טויוטה – 13 נק'

דירוג היצרניות לאחר מירוץ מס' 9:
1. בראון – 112 נק'
2. רד בול – 92.5 נק'
3. טויוטה – 34.5 נק'
4. פרארי – 32 נק'
5. וויליאמס – 20.5 נק'
6. מקלארן – 14 נק'
7. רנו – 13 נק'
8. ב.מ.וו – 8 נק'

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully