וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשיכה המחלוקת על הנתיב המהיר

אבי בר-אלי

13.7.2009 / 9:07

גם לאחר שהושגה פשרה, עדיין ישנה מחלוקת בין המדינה לזכיינית פרויקט הנתיב המהיר בשל השפעת קיצורו על ההכנסות

השופט (בדימוס) ורדי זיילר ישמש בורר במחלוקת בין המדינה, זכיינית פרויקט הנתיב המהיר לתל אביב חברת 'שפיר הנדסה' והגופים המממנים מגדל ובנק לאומי - כך נודע ל-TheMarker. זיילר יהיה בורר-על במחלוקת, לצד עו"ד מרים רובינשטיין, שתשמש בוררת מטעם המדינה ופרופ' אוריאל פרוקצ'יה, שישמש בורר מטעם שפיר. פרוקצ'יה משמש בורר גם בין המדינה לחברת דניה סיבוס, בנוגע לתביעות הנוגעות בפרויקט כביש הרוחב 431.

בשבוע שעבר סיכמו הצדדים בפרויקט הרכבת הקלה בתל אביב על בוררות, בעקבות המחלוקת בין המממנים לבין המדינה באשר להשלכות קיצור תוואי הפרויקט. המחלוקת התגלעה לאחר שנחשף כי כשל תכנוני היסטורי הביא לסלילת כביש מספר 1 על תוואי הרחבת מסילת הרכבת בקו תל אביב-לוד, וכן על תוואי פרויקט המסילה הרביעית באיילון. כתוצאה מכך, נמנע מן המדינה להסב את 600 המטרים האחרונים של הנתיב המתוכנן (סמוך לכניסה למחלף קיבוץ גלויות) לנתיב אגרה. בין המדינה לזכיין פרץ סכסוך סביב ההשלכות של קיצור הנתיב על תזרים ההכנסות הצפוי מן הפרויקט.

נציגי המממנים דרשו מהמדינה להגדיל את רשת הביטחון המעניקה הבטחה לסף הכנסות מינימלי, באופן שיכסה את הסיכון לפגיעה בהכנסות הנתיב כתוצאה מן ההפרעה לתנועה בקצהו. ואולם במדינה התחייבו להפרדה פיסית שתמנע זליגת רכבים אל נתיב האגרה, וטענו כי הפרדה מוחלטת תביא להימנעות מהפרעה לנוסעים בנתיב המהיר ולהאטת התנועה.

בשבוע שעבר הסכימה המדינה להעניק רשת ביטחון שתכסה 70% מן הפער שעלול להיווצר בין מודל ההכנסות של בנק לאומי לבין הכנסות הפרויקט בפועל - בעוד ששפיר תכסה את היתרה באמצעות הגדל הערבויות. הסדר זה אמור היה להיכנס לתוקף, אך בימים האחרונים הודיעה מגדל כי אין בכוונתה לאשר את ההסדר בטענה כי אינה מסכימה לתנאיו. לפיכך, הסדר הפשרה עדיין לא נחתם והצדדים ממשיכים בהתדיינויות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully