וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לוויברציות המנוע?

13.7.2009 / 9:26

ענקית החלפים 'דלפי' פיתחה תושבת מנוע מגנטית שתעזור לבודד רעידות מיחידת הכוח. פורשה תטעם ממנה ראשונה

הקריסה שהתקרבה אל מפתנה של יצרנית החלפים 'דלפי', לא הורידה את רגלה מהמצערת וזו ממשיכה לקדם ולפתח מוצרים חדישים לעולם התחבורה. הפיתוח האחרון שיצא תחת ידיה הוא מהחשובים לאיכות הנסיעה - תושבת מנוע המסתייעת בנוזל אותו היא מכנה MR (סימון ל-Magnetorheological Fluid), בסיועה ניתן להפחית את התהודה בתא המנוע, ובכך לצמצם את הוויברציות הנעות אל תא הנוסעים. כמו כן, תכונות המוצר תורמות לשיפור ביכולתה הדינמית של המכונית.

תרכובת ה-MR בה דלפי משתמשת, מסוגלת לרתום את השינויים המגיעים מתחומי תא המנוע לטובת תחושה נעימה וחלקה יותר. זהו חומר העשוי חלקיקי מגנט זעירים החולקים את מקומם בנוזל שימון בתוך התושבת. על פי הוראה ממוחשבת מיחידת ניהול המנוע, מתקשה או מתרכך החומר על פי אותות המודדים את מהירות המכונית, מהירות המנוע, טמפרטורה ועוד. לתרכובת עצמה שני מצבים. "סגור" - החלקיקים פזורים באופן אקראי; "פעיל" – החלקיקים מסתדרים במבנה מסודר המקשיח את התושבת על פי הפרמטרים שמתקבלים.

לכאורה, לדלפי יש כאן פתרון יישומי כיוון שתושבות מנוע קונבנציונליות לא ניתנות לכוונון או להתאמה אופטימלית לכל מטרה. כל תפקידן מסתכם בשמירת המנוע במצב מאוזן ופיזור האנרגיה הניגרת מעוצמת היחידה בצורה כזו שתפריע כמה שפחות לנוסעים, או כמובן תשפיע לרעה על ביצועיה.

ראשונה לבחון את התושבת החדשנית היא פורשה, עם ה-GT3 הבאה. הצלחת הניסוי, כמו גם הצלחה של 'דלפי' לשמור את ראשה מעל המים בתקופת משבר זו, תביא לעולם הרכב המצאה שלבטח תזלוג לכל סוגי כלי הרכב ותשפר את איכות החיים והנסיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully