וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונדה CR-Z תושק בתחילת 2010

ירון אדרי

13.7.2009 / 15:10

הונדה תשיק את מכונית הספורט-קופה החדשה שלה בחודש פברואר הקרוב, כך הצהיר המנכ"ל החדש טאקנובו איטו

אישור נוסף לכך שה-CR-Z של הונדה תגיע לייצור, מוקדם מכפי שהצהירה החברה בעבר. מנכ"ל החברה החדש טאקנובו איטו, מודיע כי מכונית הספורט תגיע לשוק היפני כבר בחודש פברואר 2010 וזמן לא רב אחר כך גם לאירופה. מדובר בקופה ספורטיבית שהוצגה בתערוכת טוקיו 2007 כמכונית קונספט, כשהייחוד בה היא מערכת ההנעה שלה שתעשה שימוש בטכנולוגיה ההיברידית של החברה.

פרטים על ה-CR-Z, שעיצובה ניזון מה-CR-X של סוף שנות ה-80, עדיין לא פורסמו. הערכות מדברות על כך שיחידת העזר החשמלית תשודך למנוע בנזין בנפח 1.8 לו 140 כ"ס, אולם מנגד נפוצו שמועות על מנוע גדול יותר בנפח 2.5 ל'. מבין המנועים הקיימים של החברה, הקרוב ביותר הוא מנוע ה-2.4 ל' השוכן באקורד לו 200 כ"ס. ליחידה החשמלית כפי שהיא כיום הספק של 13 כ"ס ומומנט של 8.1 קג"מ.

ההודעה הרשמית על ייצור ה-CR-Z אינה מגיעה סתם כך. איטו שנכנס לתפקיד המנכ"ל לפני פחות מחודש, היה בתפקידו הקודם נשיא חטיבת המחקר ופיתוח של הונדה ובעברו היה ראש פרויקט שלדת האלומיניום של ה-NSX המקורית. מכאן, ברורה זיקתו לגנים הספורטיביים שיצרו את תדמיתה של הונדה, אותם היא החלה לאבד עם פרוץ המשבר הכלכלי. בשנה האחרונה עצרה החברה את פרויקט ה-NSX החדשה, הפסיקה את ייצור ה-S2000 וכן פרשה ממירוצי הפורמולה 1.

גם בעניין האחרון התבטא איטו עם צעדיו הראשונים בתפקיד. לסוכנות הידיעות 'רויטרס' הוא אומר כי עזיבת הפורמולה 1 הייתה אכזבה למותג, אולם החזרה אינה נמצא בתוכניות הונדה לעתיד. "כפי שהסבב נראה כיום, אין לנו שום רצון לחזור אליו גם אם מצבנו הכלכלי ישתפר", הוא אומר.

עוד בתוכניות הונדה נמצאת הגרסה ההיברידית לסופר מיני ג'אז ודגם הקרוסאובר מבוסס האקורד שיפנה לשוק האמריקני. שניהם יושקו עד לסוף שנת 2010. מנגד, יופסק יצור המיניוואן FR-V.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully