וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין פיצויים? נפוצץ המפעל

14.7.2009 / 10:13

עובדי רנו ופיג'ו במפעל 'ניו-פאבריס' בצרפת מאיימים להשמיד את המתחם על ציודו אם תחינתם לפיצויים לא תענה

פועלי הייצור במפעל 'ניו פאבריס' שבמרכז צרפת, החליטו על טקטיקה נחרצת ומאיימת באם מעסיקיהם PSA (פיג'ו וסיטרואן) ורנו לא ישחררו לחשבונם כספי פיצויים - פיצוץ המפעל. זמן האפס שנותר לשתי החברות לשלם עומד כרגע על ה-31 ביולי, וכל אחד מ-336 העובדים דורש כ-30 אלף יורו עבור הפיטורים (150 אלף שקלים לערך). משטרת וממשלת צרפת טרם הגיבו להתפתחות האחרונה.

כאמור, לפני מספר ימים השתלטו אלו על המפעל באלימות והתבצרו בו בלא מפריע. דובר איגוד העובדים הזועמים גיא איירמן, הנוכח אף הוא במקום, מסר לאחת מרשתות הרדיו של פריס הודעה על תכניותיהם לשרוף את המקום. "בקבוקי הגז כבר הושמו במספר מקומות אסטרטגיים סביב המפעל והם מחוברים אחד לשני. אם אכן רנו ותאגיד PSA שוב פעם יידחו את דרישותינו לקבלת הסכום הנדרש, נפוצץ את המפעל בסוף החודש".

מפעל 'ניו פאבריס' ממוקם במחוז ויין, סמוך למרכזה של צרפת. במשך שנים ספג עליות ומורדות שנגרמו מבעיות כלכליות מטעם PSA ורנו עד שבאפריל האחרון נכנס לפירוק וביוני לפשיטת רגל. המפעל מייצר חלפים ורכיבים המשמשים את כלי הרכב של שלוש היצרניות ועלות הציוד במקום נאמדת בכ-4 מיליון יורו.

"אנחנו לא הולכים להמתין עד אוגוסט או ספטמבר כדי שהם יגיעו להחלטה אם החלקים חשובים להם או לא. אם אנחנו לא נקבל כלום, גם הם לא". כך הוסיף הדובר גיא איירמן. ביום חמישי אמורים להפגש הצדדים כדי לדון בנושא ולנסות למצוא פתרון אלטרנטיבי למצב הסבוך שנוצר במפעל.

לפני כשבועיים אירע מקרה דומה במפעל יצרנית הרכב הקוריאנית סאנגיונג. כאלף ממפוטרי המפעל התאגדו ובפעולה משותפת השתלטו על פסי הייצור כשהם מצויידים בפצצות הלם וצינורות פלדה. מחר (רביעי), אמור בית המשפט הקוריאני להחליט על עתידה של סאנגיונג שעומדת בפני פשיטת רגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully