וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הביטוח יכסו הפינוי המוסק

ירון אדרי

14.7.2009 / 16:31

כך בהחלטה שניתנה בבית משפט השלום בתל אביב בעתירה שהגישה 'להק תעופה' נגד החברות 'אליהו' ו'מגדל'

בית משפט השלום בתל אביב קבע כי על חברות הביטוח 'אליהו' ו'מגדל' לשאת בעלויות פינוי מבוטחיהם שנפגעו בתאנות דרכים, גם אם זו נעשה על ידי מסוק. ההחלטה ניתנה על ידי השופטת רחל עורקבי בעתירה שהגישה חברת 'להק תעופה', בעקבות סירובן של חברות הביטוח לשלם בעבור שלושה פינויים מוסקים אותם ביצעה. "הנתבעת חייבת בתשלום בעבור הפינוי מכוח חבותה על פי הפוליסה", כתבה השופטת עורקבי בהחלטה. הסכום אותו דורשת 'להק תעופה' משתי חברות הביטוח הוא כ-90 אלף שקלים.

מדובר על החלטה תקדימית אותה קבעה השופטת עורקבי, אשר קבעה כי על חברות הביטוח חלה החובה לכסות את הפינויים המוסקים מכוח הוראות פקודת כלי רכב מנועי. תקדים זה יאפשר ל'להק תעופה' לחדש את פריסת המסוקים שברשותה בכל רחבי המדינה, פעילות שצומצמה לפני כשנה לאזור הצפון בלבד בשל סירובן של חברות הביטוח להכיר בו. כמו כן, כעת תוכל החברה להשיג הכרעה גם ביתר העתירות אותן הגישה ביוני 2008 באמצעות עו"ד שלום סביון כנגד חברות ביטוח נוספות וכן קופות החולים, עליהן סיפרנו לכם לראשונה כאן בוואלה! רכב. סכום התביעות מצטבר לכדי 2.6 מיליון שקלים.

חברת 'להק תעופה' החלה במתן שירותי פינוי מוסק לנפגעי תאונות בשלהי שנת 2007, מתוך ההכרה כי לזמן בין התאונה לטיפול במחלקות הטראומה חשיבות גבוהה מאוד עבור הנפגעים. עד לחודש נובמבר 2008, הוזנקו מסוקיה 178 פעם כשמעל למחצית מהפינויים הם לנפגעי תאונות דרכים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully