וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיאט רוצה את ברטונה

15.7.2009 / 10:31

פיאט שיגרה הצעה לרכישת סדנת העיצוב 'ברטונה' העומדת בפני פשיטת רגל. גם הסינים בתמונה. מחר ההכרעה

יצרניות הרכב אינן היחידות שמבלות זמן רב בשיטוטים אחר יזמים שישלפו אותן מהבוץ. המשבר הכלכלי פגע גם בסדנאות השונות, למרות שחלקן על פני השטח ממשיכות לשדר עסקים כרגיל והודפות שמועות על מצוקה. סדנת 'קארוזריה ברטונה' מאיטליה, המעצבת מכוניות מסוגננות מזה 100 שנים, הצליחה להשקיט את מצבה הכלכלי הרעוע לאורך זמן אולם כעת היא ניצבת בפני פשיטת רגל לאור חובות של עשרות מיליוני יורו. מחר, ה-16 ביולי, יכריע בית המשפט על גורלה.

נכון להיום, עומדות בפני ברטונה חמש הצעות רכישה. אחת מהן היא של פיאט ששלחה שלשום הצעה לרכישת המותג במסגרתו תקבל את מפעל ההרכבה של הסדנה בטורינו המסוגל לעמוד בקצב ייצור של עד 100 אלף מכוניות בשנה. אולם מאז 2005, פיאט לא הסתייעה באף קבלן משנה לאומי לבניית מכוניותיה ולפיכך לא ידוע כרגע מהן תוכניותיה עבור המותג. יש לציין כי לאחרונה נמצאת היצרנית האיטלקית בתנופת רכש והתחזקות.

יחד עם פיאט, עוד שתי הצעות זרמו לברטונה מאיטליה. האחת היא מאיש העסקים ג'יאן מריו רוסיניולו לשעבר מנכ"ל לנצ'יה ודומיניקו רוויוליו מייסד קבוצת 'פרוטוטיפו'. עוד הצעות הונחו על ידי ענקית הרכב הסינית FAW לה עסקים משותפים עם מאזדה ודהייטסו ומשקיע ספרדי ששמו לא פורסם. ברטונה הגישה בקשה להגנה מפני נושים בתחילת 2007 לאחר שנקלעה לחובות הנאמדים בכ-40 מיליון יורו. בפרק זמן זה, רוויוליו הגיש הצעה לרכישת ברטונה אליו הצטרף כאמור רוסיניולו בשנת 2008.

כעת כשפיאט נכנסת גם היא למירוץ לרכישת ברטונה, בית המשפט האיטלקי עלול להטות את הכף לטובתה לאור מצבה הכלכלי המאוזן יחסית ואופייה של היצרנית. ברטונה מעסיקה כיום כ-1,140 עובדים שלבטח היו רוצים לראות את עתידם הכלכלי מובטח ביידים איתנות. חלק מהתשובות יגיעו ככל הנראה מחר כשבית המשפט יכריע מי מחמש החברות תזכה לספח אליה את הסדנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully