וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותר מזרקים, פחות דלק

15.7.2009 / 12:26

ניסאן תחל ב-2010 לצייד את מכוניותיה המשפחתיות במנוע חדשני, נקי וחסכוני, המשלב שני מזרקים לכל צילינדר

יצרנית הרכב היפנית ניסאן, משיקה מערכת הזרקת דלק חדשה למנועיה, שתסייע לשפר את צריכת הדלק ולהקטין את שיעור פליטת המזהמים לאוויר. מדובר במערכת מתקדמת המיועדת בשלב ראשוני רק למנועים שנפחם אינו עולה על 2.0 ל'. בעזרתה כך אומרים בחברה, הספקם ישודרג תוך הפחתה ניכרת בניצול המשאבים.

השינוי החדש הוא שימוש בשני מזרקים לצילינדר במקום מזרק בודד כנהוג היום. כך, רסס הדלק יותז אל תא הבעירה בנפרד דרך כל שסתום יניקה במנוע ובצורה מדויקת יותר, פעולה שתגדיל את הנצילות ומכאן שההספק יעלה והצריכה תרד בכ-4 אחוזים. פועל יוצא מכך הוא כמובן זיהום האוויר, שיקטן אף הוא. יתרונות נוספים של המערכת החדשה הן הורדת מפלס החום של המנוע, פתרון לבעיות שאיבה וסתימה שנוצרות מבלאי רב-שנים ועוד.

בהשוואה להזרקה ישירה, ניסאן רואים במערך זה דרך זולה ונגישה להחדיר טכנולוגיה הכרחית למנועים קטנים שאינם פועלים בלחצים גבוהים במיוחד. מכאן גם שעלות הייצור נמוכה בשל פשטותה של המערכת, בין היתר מפני שהממיר הקטליטי לא נזקק למערכת סינון משוכללת. אילו מכוניות ישתמשו בטכנולוגיה זו עוד מוקדם לדעת, אך כפי שעולה מדברי החברה, סביר שקבוצת הסופר-מיני והמשפחתיות הבינוניות תזכנה לחוות מהשדרוג כבר ב-2010.

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully