וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לאוריס מגיע היברידי

20.7.2009 / 8:43

החטיבה הבריטית של טויוטה תחשוף במהלך 2010 את המשפחתית הקומפקטית אוריס חמושה במנוע כלאיים. אולי גם אצלנו

למרות הקשיים הכלכליים, טויוטה ממשיכה לממש תכניותיה להפחתת זיהום האוויר ומודיעה כי תייצר בבריטניה את הגרסה ההיברידית לאוריס בשנה הבאה. היצרנית היפנית מעוניינת להרחיב את נגישות הקהל לכלי-רכב היברידיים זולים מעבר לקשת הדגמים בהווה, הכוללת כבר את הפריוס המשפחתית, הקאמרי האמריקנית, וכן הסופר-מיני יאריס שתשווק בקרוב בארה"ב אף היא עם מנוע היברידי.

טויוטה אוריס תעלה לפס הייצור של מפעל 'בורנסטון' השוכן בצפון האי הבריטי. זוהי הפעם הראשונה בה החברה תרכיב את יחידות הכלאיים מחוץ ליפן וארה"ב. לטויוטה מספר מפעלים בבעלותה המחלקים את מטלות הייצור על פי מגזר - רובם מצויים ביפן ובסין, שם גם האוריס זוכה לתוספות האבזור והשבחת הגימור בדרך לאולמות המכירה.

לעת זו עולה כי מנוע ה-1.3 ל' שזכה השנה לחופן שדרוגים, ימצא עצמו משודך למנוע חשמלי הדומה בפעולתו לפריוס החדשה. הנתונים הרשמיים טוענים לקיזוז של 20 אחוזים בצריכת הדלק (17.25 ק"מ לליטר) ושיעור פליטת מזהמים נמוך בכ-17 אחוזים לעומת האוריס הבנזינית. פרט לכך, תצוייד המכונית עם מנגנון 'עצור וסע' ותיבות ידניות ורובוטיות.

מאז השקתה ב-2007, מכרה טויוטה כ-370 אלף מכוניות מהאוריס, והפכה לרבת-מכר בשורותיה. האם זו התשובה הישירה של טויוטה לאינסייט של הונדה? ייתכן שכך. אולם, עד שנדע מה גורלה באירופה, לא נוכל לדעת אם אכן יש לה עתיד גם אצלנו בישראל.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully