וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פולקסווגן תבלע את פורשה

ירון אדרי

20.7.2009 / 11:54

ביום חמישי הקרוב תעבור פורשה לידיה של פולקסווגן. סכום העיסקה שמונה מיליארד יורו, כך מדווח ה'דר שפיגל'

פורשה רצתה להיות בעלת הבית של פולקסווגן, אך מסע ההשתלטות יסתיים בצורה ההפוכה. ככל שזה נראה כעת, ביום חמישי ירכוש קונצרן הענק את השליטה ביצרנית רכבי הספורט היוקרתיים בתמורה לשמונה מיליארד יורו, כך מדווח ה'דר שפיגל'. העיסקה התאפשרה לאחר משא ומתן ארוך ומתוקשר בין קונצרן הענק למשפחות פורשה ופייך, המחזיקות ביצרנית המכוניות הקטנה.

ב-2008 האיצה פורשה את נסיונות ההשתלטות על פולקסווגן ואף רכשה 51 אחוזים ממניות הקונצרן. אולם, המשבר הכלכלי שיבש את התוכניות והחברה נכנסה לחובות שאף הביאו אותה אל סף פשיטת רגל בחודש מרץ האחרון. רק הלוואה של כ-700 מיליון יורו מפולקסווגן, עזרה לה לשמור את הראש מעל המים. כיום, מוערכים חובותיה של פורשה ביותר מעשרה מיליארד יורו.

על פי העסקה הנרקמת, תעבור פורשה לידי פולקסווגן בשני שלבים. בתחילה, יועברו 49.9 אחוזים מהמניות הנמצאות בידי שתי המשפחות ובשלב מאוחר יותר יועברו כל השאר. מנכ"ל פורשה וונדלין ווידקינג לא ימשיך בתפקידו ומענק הפרישה הכולל שלו מוערך בכ-100 מיליון יורו. את תפקידו יתפוס מנהל הייצור של פורשה, מיכאל מאכט. פורשה תהפוך למותג העשירי בו מחזיק קונצרן פולקסווגן, בינהם בוגטי ולמבורגיני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully