וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוטוס נמלטת מהאספלט לבוץ

21.7.2009 / 8:26

המעצב מיואל מאלסר כיתת את רגליו ונשא את עיניו למרחבי רוסיה הקפואים, וחזר משם עם השראה ללוטוס מהפכנית: אסקוייב

לוטוס הבריטית נודעת כיצרנית מהוקצעת כשזה מגיע לכביש סלול ומאתגר. אבל מה עולה בגורלה אם את גלגליה מפנים לשבילי הפנאי הבוציים ולגבעות ההרים? את התשובה לכך רוצה להניח בפנינו המעצב מיואל מאלסר, שמקווה שבידיו מודל לרכב פנאי מהפכני תוצרת לוטוס.

כמו איוריו הקודמים – סאאב פאשיונסיטה ורנו אלפיין רנסנס, מאלסר טוען שגם האסקוייב (התחמקות בצרפתית), היא מכונית ספורטיבית. אולם, היא אינה מיועדת למדינות המערב כי אם לאלו המזרחיות יותר – רוסיה רבתי. לצורכי המחקר, מאלסר טייל במדינות המזרח לפרק זמן ארוך בו חלף על פני נופיה השונים ואסף רשמיו על מנת להתאים את הלוטוס לתנאי הדרך. לא מוגזם עבור רכב שישאר בעיקר על צג המחשב?

במהלך שיטוטיו ליקט השראות מאיזוריה הכפריים של רוסיה. תוך כדי איסוף הנתונים, הסיק שלוטוס אמנם כבשה את הכביש ללא עוררין, אולם תחום השטח הקשה הינו מרבד בתולי עבורה. היא תוכננה בדומה לכל לוטוס אחרת, כלומר דו-מושבית ואפילו החזית קיבלה את המראה של הסופר 7 האלמותית. גלגליה הגבוהים מרימים את הגחון גבוה מעל הקרקע ורוחבה העומד על 2.2 מ' מספק ליושבים אווירה נינוחה כשבחוץ האגמים קפואים ומזג האוויר סוער. חובבי האקסטרים, יכולים להסיר את הגג ולנשום את הצינה היישר לריאות.

חלילה לנטוש את פילוסופיית הניהוג של לוטוס, מרכב המכונית עשוי קרבון וממעל עוטף אותה מאלסר בפיברגלאס קליל המעניק לנהג תחושה של מכונית כביש. יחידת הכוח המוצעת לפרויקט כוללת ארבעה מנועים חשמליים המשודכים לכל גלגל, המפיקים יחדיו כ-260 כ"ס. אלו מקבלים פקודותיהם ממערכת היגוי המסוגלת לסובב את כל ארבעת הגלגלים יחדיו לאותו כוון, ולשפר את יכולת התמרון בתוואים מסובכים.

את האסקוייב צופה מאלסר לעתידה של המאה הנוכחית, אולם לא בטוח שלוטוס תסכים לבסיס האופטימי הזה. מצד שני, הוא בהחלט עלה כאן על משהו שטרם יצא משעריה של היצרנית כך שמי יודע, אולי היא באמת תגיע ביום מין הימים לייצור.

לוטוס אסקוויב. אתר יצרן
לוטוס אסקוויב/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • לוטוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully