וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשיפה רשמית: אקיורה ZDX

21.7.2009 / 12:11

עם ה-ZDX לחטיבת היוקרה שלה, שואפת הונדה להתמקד בקבוצת הפנאי הספורטיבית של מותגי הפרימיום. ב.מ.וו על הכוונת?

את מכונית הראווה ZDX חשפה הונדה בתערוכת ניו יורק בחודש אפריל האחרון. את הפיסול הלא מקורי היא מושכת עם ההגמוניה הדלה מה-CLS לבית מרצדס שהזניקה את דור הגגות המשתפלים. במהלך החודשים שחלפו, הצהירה היצרנית היפנית כי ה-ZDX תפלס את דרכה לנישה הביזארית של כלי-רכב מזן הקרוסאובר הספורטיבי, ע"ע X6, אולם נראה שזו תהיה מתונה בכל הקשור ליכולת שטח אמיתית. עם חשיפתה הרשמית, נראה כי המבנה החצוף והשאול של הקונספט נותר בעינו, כך שלמעשה הסגמנט צובר מומנט ומתחיל לערום נפח בדרך לנוכחות על הכבישים הציבוריים.

כפי שצוין לעיל, אין הרבה שינויים מהדגם הרעיוני. הגג המוטה והמזוות שומר על מראהו כפי שהוקרן על מרכב מכונית הקונספט. את קורה C חותכת הונדה בחדות כלפי יחידות התאורה בטוסיק ובדרך נעלמות ידיות פתיחת הדלתות – כפי שנהוג לכנות בעגת הקבוצה המודרנית - מכונית קופה עם ארבע דלתות, להבדיל הגובה והשיוך המשפחתי.

פלטפורמת ה-ZDX שייכת כמובן לאקורד המשפחתית, לא זו מאירופה כי אם זו מאמריקה. מרבית מכלוליה משותפים לדגם ה-TL סדאן הנפוץ בארה"ב וכן מאחותה MDX, אולם תשומת לב דקדקנית תינתן לפרטים הקטנים ביותר בתוככי תא הנוסעים. כך בין היתר, דיפונים ומשטחים יעוטרו בעור בתפירה ידנית מגובים באיכות הרכבה מוקפדת ועשירה המקיפה את היושבים.

בסעיף הנוחות, סידור ההושבה ב-ZDX מתיר מקום לחמישה מבוגרים. ממדיה הרשמיים טרם פורסמו אלא שבהסתמך על אלו של האקורד סדאן המסתייעת באורך הקרוב לחמישה מטרים, לא נראה כי תהיה כאן סוגייה של צפיפות ודוחק, אולי מעט לראש מאחור לנוכח אותה התקרה הנמוכה. ברמת המפרטים, בהיצע ה-ZDX שלוש רמות גימור שונות עם הבדלים לא משמעותיים במחיר אך ניכרים ברמת האבזור.

ומה בחזיתה? למנוע ה-V6 נפח של 3.7 ל' וזה מפיק 300 כ"ס המשודכים לתיבת הילוכים אוטומטית חדשה, בת שישה יחסי העברה לה גם תפעול ידני מגלגל ההגה. מערכת ההנעה תהיה כפולה כמו בלגנ'ד (SH-AWD) עם חלוקת כוח מאוזנת השומרת על אחיזה מרבית גם בתנאים גדושי עומס על הצירים.

בניגוד למותגי הפרימיום היפניים המתחרים, קרי לקסוס ואינפיניטי, הונדה אינה ששה להביא את מותג אקיורה לאירופה. האם הדימיון המופגן למרכב הקופה-סדאן של ב.מ.וו רומז לנו על שינוי בתוכניות? ימים יגידו.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully