וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושרה חקיקת המיסוי הירוק

ירון אדרי

21.7.2009 / 13:56

שרי האוצר, התחבורה והגנת הסביבה חתמו על חבילת החקיקה המסדירה את הרפורמה שתיכנס לתוקפה החל מה-2 באוגוסט

רפורמת המיסוי הירוק אושרה באופן סופי, לאחר ששרי האוצר, התחבורה והגנת הסביבה חתמו על התקנות המסדירות אותה בחקיקה. החל מה-2 לאוגוסט יעלה מס הקנייה ל-90 אחוזים במקום 75 אחוזים כיום ותינתן הטבה כספית בהתאם לכמות פליטת המזהמים של המכונית. המיסוי הירוק יחול על מכוניות שתגענה לישראל לאחר תאריך זה ובתחום היבוא האישי, תחול הרפורמה על מכוניות שבקשות היבוא להן תוגשנה למשרד התחבורה לאחר תאריך זה.

ברשות המסים מציינים כי כמחצית מדגמי המכוניות הנמכרים בישראל, שמחירם עד 120 אלף שקלים, יזכו להוזלה. כך למשל, דרגת זיהום 6 היא "הפופלרית" ביותר בהסתמך על נתוני מסירות הרכב מתחילת 2009 (13,240 יחידות), שם בשקלול ההטבה יעמוד מס הקנייה על 69 אחוזים בממוצע. עוד מציינים ברשות כי ב-24 אחוזים מהדגמים לא יחול שינוי במחיר ואילו מחירם של כל שאר הדגמים יעלה.

בשבוע שעבר הוגשה לבג"צ עתירה מטעם יבואניות הרכב 'דוד לובינסקי', 'קמור' ו'קרסו', במטרה שזה ימנע את החלת הרפורמה. לדברי העותרות, יוצר המיסוי הירוק התערבות בתחרות החופשית בשוק הרכב וזאת תוך כדי פגיעה בחוק יסוד חופש העיסוק. לטענתן, הנוסחה בה משתמש משרד האוצר לפיה נקבעת רמת הזיהום ייחודית לישראל ואינה עומדת בקנה אחד מול הסטנדרטים הקיימים כיום במדינות אירופה וארה"ב שם עיקר ההתייחסות היא לגזי החממה (CO2). כך, יווצרו פערי מחיר גדולים בין דגמים זהים המתחרים על אותו פלח שוק ובכך תפגע ברווחיות העותרות וכן במוניטין שלהן בעיני הציבור.

עוד במסגרת הרפורמה אושרה סופית שיטת חישוב שווי השימוש. קבוצות הרישוי תבוטלנה החל מינואר 2010 ובמקומן יחול מעבר לשיטה לינארית. בשיטה זו, יחושב שווי השימוש לפי אחוז קבוע ממחיר המחירון של המכונית. שווי השימוש ל-2010 נקבע על 2.19 אחוזים וזה צפוי לעלות ל-2.5 אחוזים ב-2011.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully