וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשמלית של דודג' בדרך לייצור

25.7.2009 / 12:19

החברה הבת של קרייזלר רומזת כי תשלח את ה-Circuit הספורטיבית לפס הייצור. מכוונת לעימות ישיר מול הטסלה רודסטר

המכונית החשמלית הראשונה של קרייזלר המתאוששת תהיה הדודג' סירקט EV, כך עולה מראיון שהעניק נשיא חטיבת כלי-הרכב החשמליים ביצרנית לו רודס למגזין האמריקני 'קאר אנד דרייבר'. הסירקט נכללה במרשם ההיתכנות של החברה עוד טרום פשיטת הרגל, כשלצידה עוד מספר כלי-רכב חשמליים טוטאליים כגון הטאון אנד קאנטרי והג'יפ רנגלאר.

את הסירקט חשפה קרייזלר בתערוכת דטרויט השנתית בסמוך לווידויה הרשמי על פשיטת רגל מפי ראשיה. היא מבוססת על שלדתה של הלוטוס אליס הבריטית ומחביאה כ-270 כ"ס תחת מכסה המנוע. בדומה לטסלה רודסטר המהפכנית, גם הסירקט מסופחת לפלוגה הזריזה ומסוגלת להאיץ ל-100 קמ"ש בפחות מ-5 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 200 קמ"ש. טווח הנסועה מיחידת הכוח החשמלית מספק לה בין 250 ל-320 ק"מ בין טעינות.

על פי דבריו של רודס, הסירקט תבנה במפעלה של לוטוס בבריטניה ותשלח לארה"ב לטובת התאמתה למערכת החשמלית. פיתוחה של המכונית ארך כ-3 שנים ולאחרונה החלו לערוך לאב-טיפוס ניסויים מקיפים במסלולי המירוץ של אריזונה. עד עתה, גורלה של הסירקט כמו חלק גדול מתכניותה של קרייזלר הוטל בספק לנוכח פשיטת הרגל. כעת עם פיאט בתמונה וכמה מסייעים בהיבט הכלכלי, קרייזלר מאותת כי תוציא לפועל את שהחלה לפני כמה שנים תחת פרוייקט ENVI ואת התוצאות נראה אולי כבר ב-2010

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully