וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פורשה התפטר

הדר תדמור

23.7.2009 / 10:05

מנכ"ל פורשה התפטר ופינה את הדרך למיזוג של יצרנית המכוניות היוקרתית עם פולקסווגן

מנכ"ל פורשה, וונדלין ווידקינג, התפטר מתפקידו לאחר 16 שנים בחברה. התפטרותו של ווידקינג סוללת את הדרך למיזוג בין יצרנית המכוניות היוקרתית ופולקסווגן. ווידקינג בן ה-56, אשר לטענת בלומברג הרוויח 77 מיליון יורו בשנה שנסתיימה ביולי 2008, יעזוב את החברה באופן מיידי.

ווידקינג התנגד עד כה למכירת פורשה לפולקסווגן, יצרנית המכוניות הגדולה באירופה. במקום זאת ניסה ווידקינג להגדיל את אחזקות יצרנית המכוניות היוקרתית בפולקסווגן ליותר מ-50% השנה. רכישת מניות פולקסווגן תרמה להגדלת חובותיה של פורשה ליותר מ-10 מיליארד יורו (14.2 מיליארד דולר), ואילצה את ווידקינג למצוא מימון חיצוני, בין היתר, מזרוע ההשקעות של קטאר.

פרישתו של ווידקינג פורסמה לאחר פגישה של הדירקטוריון המפקח של החברה. היום ייפגש הדירקטוריון המפקח של פולקסווגן כדי להחליט האם לרכוש את פורשה ולהפוך אותה למותג העשירי של פולקסווגן.

יצרנית המכוניות הגרמנית פולקסווגן שיפרה את הצעת הרכש שלה עבור נתח של כמחצית מפורשה, כך דיווח מגזין 'דר שפיגל' בתחילת השבוע. מדובר בהצעה הפוכה מזו שהציעה פורשה עבור מניות פולקסווגן בשנה שעברה.

חובותיה של פורשה צמחו בשל הניסיון לבלוע את יריבתה פולקסווגן בטרם פגע המשבר הכלכלי בפורשה. כעת, נאלצת פורשה להגן על עצמתה במיזוג עם פולקסווגן שנראה כבלתי נמנע. לפי הדיווח ב'דר שפיגל', פולקסווגן הציעה לרכוש 49.9% מפורשה תמורת יותר מ-4 מיליארד יורו.

בנפרד, דיווח מקור המקורב לפורשה, כי זרוע ההשקעות של קטאר מעוניינת לרכוש 25% מחברת האחזקות של פורשה תמורת 7 מיליארד יורו, נתח שכולל גם אופציה לרכישת מניות בפולקסווגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully