וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקיורה, המסע הגלקטי

25.7.2009 / 11:56

בדרכנו להתיישבות במאדים, מביא לנו המעצב ג'רמי בורג'ס את האקיורה GSX קונספט, רכב מימן עתידני לשנת 2025. ממריאים

האקיורה GSX של ג'רמי בורג'ס איננה המצאה שלופה מהמותניים. את השראותיו הביא הצעיר לידי מיצוי בשני מקומות מאוד מכובדים: 'Art Center College of Design' שבארה"ב וחטיבת העיצוב הרשמית של הונדה, תחת שרביטו של ג'ון איקידה, ראש צוות הארטיסטים של אקיורה שליווה אותו בכל צעדיו.

ה-GSX אקיורה מכליאה בין מבנה ספורטיבי ויכולת תעבורה נקייה וחסכונית. זוהי הצעה לכלי רכב להסעת אסטרונאוטים וטייסים בין לוס-אנג'לס למדבר מואבי בקליפורניה, שם יוקם בעתיד הרחוק טרמינל ממנו ממריאים לחלל. חלל? אכן. על הפרויקט הגרנדיוזי הזה מנצח המליארדר הבריטי ריצ'רד ברנסון שהקים בתוך חברת התעופה שלו 'וירג'ין' חטיבת משנה המכונה 'וירג'ין גלקטיק'. פרט לטיסות מסחריות לחלל, זו תציע לאנשים בעלי ממון טיסה בנתיב תת-מסלולי לטווח של עד 100 ק"מ מעל פני המים. הטייס אגב יהיה אלוף הפורמולה 1 לשעבר ניקי לאודה כך נרמז, ורובנס באריקלו הנוהג בקבוצת הפורמולה 1 בראון GP לה נותן ברנסון חסות, כבר רכש לעצמו כרטיס.

שלדת המכונית נשענת על ה-FCX קלאריטי, המשפחתית המימנית של הונדה שעד 2025 כבר תחשב קשישה במונחי התעשייה. יכולת ההנעה תהיה אף היא מימנית ותסתייע במיכלי אנרגיה דואלים רבי נפח. בכל גלגל שוכן מנוע חשמלי זעיר וחזק ובין הסרנים, מחשב המפקח על מערכת מתלים אדפטיבית המתאימה עצמה לתנאי השטח השונים.

סידור ההושבה ב-GSX הוא 1+2, כלומר נוסע מלפנים ושני טייסים מאחור. המבנה הזה כך מספר בורג'ס, איפשר לו להקנות לקונספט חזות דרמטית השומרת על מורשתה של אקיורה בפרט באיזור השבכה הקדמית והחוטם המחודד בחזיתו מתנוסס סמל החברה. הכניסה לרכב לעומת זאת די סולידית, ומתבצעת באמצעות דלת קונבנציונלית.

כמו כל מעצב שאנו זוכים להכיר כאן שוב עולות אותן השאלות של מתי ואיך ולבורג'ס יש תכניות לא פחות חולמניות מלברנסון האמיץ. אבל כשמחברים את שניהם יחד, אולי באמת יצא מזה משהו מגובש שעלול עוד להתרחש בדורנו. חלל, אלו מסעותיה של מעבורת המימן GSX...

אקיורה GSX קונספט. אתר יצרן
אקיורה GSX קונספט/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • הונדה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully