וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניסאן מריחים את העתיד

26.7.2009 / 11:33

ניסאן חושפת שני פיתוחים חדשניים שנועדו לסייע לחושיו של הנהג: מנגנון לוויני התומך בנהיגה ללא הפרעה ומיזוג אוויר סופר-ריחני

ניסאן ממשיכה לדחוף במרץ את נושא בטיחות הנוסעים וחושפת היום צמד מערכות חדשניות לעתיד התעשייה. הראשונה והחשובה יותר היא מערכת לווינית המנטרת את אופן פעולותיה הדינאמיות של המכונית, ומכווינה אותן בהתאם לצרכים הבטיחותיים. המנגנון המרכזי שבה מפקח על ביצועי המנוע, מערך הבילום וההיגוי, תוך חישוב מהיר של כל הפרמטרים הנאספים ממערך ה-GPS המותקן במכונית.

החברה מכנה את הפיתוח 'דוושה אינטליגנטית', להבדיל מאותה דוושה חסכנית בדלק שיצאה מחסותם אשתקד. היא מסוגלת להפחית את עוצמת המצערת או להגבירה בהתאם לשינויים הנקרים בדרכו של הנהג. כמו כן, היא מתירה למחשב לעזור בזמן בלימה או להקשיח את ההיגוי ובכך לטענתם לצמצם את הסיכוי לתאונה קטלנית הנובעת מאיבוד שליטה. חרף הרצון של ניסאן למזער את מכת תאונות הדרכים, לא ברור עדיין מדוע צריך כל כך הרבה מערכות עמוסות רק כדי להפנות את המכונית, ועוד להסתמך על מערך לוויני לשם כך. כל עקרון הפעולה נתון לקריאה טופוגרפית לווינית וכפי שרובנו התנסנו ומתנסים, דיוק, יכול שיהיה משם והלאה.

לניסאן טביעת אצבע מזוהה מאוד כשזה נוגע לפריצות דרך באגף הטכנולוגי. בעבר חשפה מנגנון המזהה אצל הנהג שכרות ומונע ממנו להתניע את המכונית, ולא מכבר סיפרנו לכם על מערך במנועים קטני-נפח המשלב שני מזרקים לכל צילינדר ומקזז את צריכת הדלק כמו גם זיהום האוויר.

קח אוויר

המערכת השנייה של ניסאן מטפחת לנו בעיקר את התחושות, אך מקבלת דגש בהיבט הבטיחותי. היא קרויה על פיהם Forest AC ומבוססת על מיזוג האוויר. זו מבקשת לפטור אותנו מלפתוח את החלון במכונית בזמן נהיגה כדי לשאוף אוויר, יהיה זה מפוייח או נקי. אולם, פרט לניהול הסטנדרטי של בקרת האקלים על ויסות הטמפרטורה, שולטת היא במגוון שינויים בתוך תא הנוסעים על ידי תאי ריח, ומתאימה את רמת הלחות, הארומה (ניחוח) היובש וכדומה וכל זאת, על פי מצבו המנטלי של הנהג.

אל המיזם החדש הגיעו החוקרים בניסאן לאחר שנים רבות של ניסויים. הם הסיקו כי לניחוחות מסויימים המשרים אווירה נעימה, השפעה ניכרת על מצב-רוחו של הנהג ולחלק מאלו כגון בריזה החולפת בין העצים, או ריחו של יער לאחר גשם, אפקט משמעותי על עירנותו. ניסאן תשיק את הפיתוח המעניין הזה בתערוכת טוקיו הבאה, בסיועה של הפוגה, מכונית הסאלון הספורטיבית המיועדת לזירה היפנית.

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully