וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיסוי הירוק טוב ליבוא האישי

ירון אדרי

26.7.2009 / 14:24

כך גורסים טוענים גורמים העוסקים בענף. עליית המחיר תהיה נמוכה כתוצאה ממחיר הבסיס הנמוך יותר מאשר ביבוא הסדיר

האם המיסוי הירוק יחזק דווקא את היבוא האישי? גורמים בענף סבורים שכן. בעמותת יועצי ומתווכי הרכב ביבוא אישי המאגדת את העוסקים בענף, טוענים כי עליית המחירים בקרב מכוניות היוקרה והספורט שתגיע לאחר החלת המיסוי הירוק תהפוך את היבוא האישי למשתלם יותר. מחיר הבסיס לרכב המיובא באופן פרטי נמוך יותר מדגם המקביל לו ביבוא סדיר, ומכאן שהתוספת שלאחר החלת המיסוי הירוק תהיה גם היא נמוכה יותר באופן יחסי למרות אחוזי המס הדומים.

החל ב-2 לאוגוסט, יעלה מס הקניה לרכב חדש מ-75 אחוזים ל-90 אחוזים כשבהתאם לנתוני פליטת המזהמים, תינתן הנחה של עד 15 אלף שקלים. כפעול יוצא מכך, כלי רכב קטנים יזכו להנחה כאשר במחירן של המשפחתיות לא צפוי שינוי גדול. לעומתם, מחירם של כלי רכב גדולים ובעיקר דגמים ספורטיביים ורכבי שטח ופנאי המהווים את עיקר פעילות היבוא האישי, צפוי להתייקר בעשרות אלפי שקלים.

בשנתיים האחרונות נרשמת עלייה מתמדת במספר כלי הרכב המגיעים לישראל באופן פרטי. כ-2,700 מכוניות הגיעו בשנת 2008, פי שלושה ביחס לשנה הקודמת לה. מאז תחילת 2009, נרשמו בישראל מעל ל-1,700 כלי רכב שיובאו באופן פרטי כשבחודשים יוני ויולי נרשם היקף פעילות גדול במטרה להקדים את כניסת המיסוי הירוק.

עוד בעמותה מוסיפים כי התגובה הראשונית למיסוי הירוק תהיה הלם בקרב הציבור, אולם זה יתפוגג לדבריהם עם הזמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully