וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן טידה, עכשיו גם חשמלית

27.7.2009 / 10:43

יצרנית הרכב היפנית מכינה את הקרקע לבואה של חלוצת המשפחתיות החשמלית. בקנה: איכות נסיעה גבוהה וטווח נסיעה של 160 ק"מ בין טעינות

בעוד מספר ימים תחשוף ניסאן ורסיה משופרת לטידה הקומפקטית חמושה במנוע חשמלי רב עוצמה, כך על פי הודעה שיצאה אמש (ראשון) מהיצרנית. ה-11EV תהפוך להיות המועמדת הרלוונטית ביותר לשווקים מחוץ לגבולותיה של יפן. לשוק המקומי מייעדת ניסאת את ה-EV-02, המסחרית הקומפקטית החולקת עמה מכלולים כמעט זהים.

ניסאן טוענת כי הטידה EV תונח על פלטפורמה מחוזקת לעומת הדגם המשפחתי הנפוץ ותעשה שימוש בסוללות ליתיום-יון קומפקטיות בעוצמה של 24 קילוואט. חלק מההשבחות האחרות, יוסיפו לה ערכים החשובים למשפחות בתחום הנוחות, הביצועים והבטיחות כמו גם במרחב המחייה. קבוצת הסוללות הותקנה בתחתית הרכב כך שנוצר חלל נוסף לצורכי הטענה.

פרט לפליטת ה-CO2 האפסית של ה-EV11, פרטים אודות המנוע החשמלי נחשפו באופן חלקי לעת עתה. עוצמתו תהיה גבוהה מן המקובל בפלג החשמליות ולזכות הנהג יעמדו כ-29 קג"מ אשר יעניקו למכונית תאוצה זריזה וחרישית מהמקום כשטווח הנסיעה בין טעינות שתיערכנה מספר שעות, הוא כ-160 ק"מ.

לסיוע ולתמיכה במשתמשי חטיבת EV, ניסאן הקימה מוקד מיוחד וגלובלי המאוייש 24 שעות ושבעה ימים בשבוע. בעזרת מערכת לוויינית חכמה, יוכל הנהג לקבל אינפורמציה לכל פנייה ובקשה לתמיכה כמו למשל היכן נקודת הטעינה הקרובה אליו. כמו כן, ניתן יהיה לשלוף נתונים בזמן אמת ממאגר המוקד המנטר את כל המכוניות החשמליות של ניסאן המתקשרות עם צוות התמיכה.

ניסאן תשיק את גרסת הייצור ל-EV הקומפקטית במטה הבינלאומי החדש שלה ביוקואמה ב-2 לאוגוסט. תחילת השיווק ההמוני צפוי לשנה הבאה ביפן, כשארה"ב ואוסטרליה תצטרפנה ב-2012. כך, ממשיכה החברה להוביל את האסטרטגיה החשמלית אותה קבע יחד עם שותפתה רנו.

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully