וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעדים לעתיד בטוח יותר

27.7.2009 / 13:26

'הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים' יצרה מפת דרכים טכנולוגית רבת-יעדים, שמטרתה החלת תקן מורחב לבטיחות כלי-רכב

'הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים' מעוניינת להעמיד תקן טכנולוגי מקיף, הכולל מקבץ אמצעי הגנה ואכיפה לשמירה על נהגים והולכי רגל מפני סכנות. תהליך המחקר ארך כשנה תחת שרביטו של ד"ר שי סופר, מנהל אגף הטכנולוגיות ברשות, במהלכה צברו המשתתפים מידע אודות שלל האמצעים העומדים בידי יצרניות הרכב, וחברות המשנה העוסקות בענף הבטיחות בתעשייה.

יעדי ההטמעה הינם דינאמים ונתונים לשינויים בהתאם להתפתחות הטכנולוגית. לעת זו חולקו הפרמטרים על פי עצמים המשוייכים לקבוצות שימוש: רכב, דרך ונהג. אלו ייושמו תאורטית על ציר זמן עד שנת 2020 ומעלה וייכנסו לשימוש בהדרגה, כך מקווים ברשות. כך למשל בעמודת כלי-הרכב, דורשים טווי המפה, כי אלה יצטיידו במספר מערכות סיוע אקטיביות ופסיביות כגון מנגנון תצפית המגלה שטחים מתים (dead spot), לחצן מצוקה, מערכות תקשורת אינטראקטביות בין כלי-רכב לרמזורים ומכוניות (V2V), ואלומות תאורה חכמות המתכווננות בצורה אוטומטית. כמו כן, רוצים לראות שימוש בדמיינים - סימולציות נהיגה.

עוד מהמרשם הטכנולוגי רואים באכיפת הגורם האנושי כחלק בלתי-נפרד מתכנית היעדים. זיהוי הנהגים יתפוס ערך חיוני וכן פיקוח על אופן הנהיגה. מכאן איפוא, שמקווים כי בעשר השנים הקרובות יוחדרו טכנולוגיות בינתיות שיקלו על תפעול המכונית וכן ינטרו את צורת הנהיגה. ביניהן ניתן למצוא מערכת זיהוי ביומטרית (טביעת אצבע), התראה על רמת אלכוהול גבוהה מהמותר, התראה על עייפות, סטייה מנתיב, מערכת מעקב פנימית (קופסה שחורה), מערכת בלימה אקטיבית, קורות מתרחבות ועוד. יש לציין כי טכנולוגיות אלה כבר קיימות כיום בעיקר בקרב יצרני מכוניות היוקרה.

שורה של אמצעים טכנולוגיים חדשים שיחברו לאלו הקיימים (מצלמות דרך) יגיעו גם לנתיבי התעבורה. תקשורת בין כלי-רכב ורמזורים תהה החשובה שבהם, אך במקביל יתווספו מערכות מגבות כהתראת מהירות, צמתים חכמים (שולחים מידע לצג המכונית) ומעברי חצייה חכמים - מזהה נוכחות אדם בסמוך למעבר חצייה על ידי חיישני אינפרה-אדום או חיישני מיקרו, ומפעילה אוטומטית פנסי כביש, שלטי אזהרה וכדומה.

בהנחה שחלק ממפת הדרכים הטכנולוגית תיושם, מקווים גורמים ברשות כי תיפול בידיהם ההזדמנות להביא הצעה לתיקון תקנות הקובעות סעיף בטיחות דינאמי עבור כל כלי-הרכב בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully