וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוהג נגד הרוח

28.7.2009 / 10:06

נוסעים במכונית קבריולה ורוצים ששיערכם השופע יפסיק להתבדר ברוח? תשברו את השמשה הקדמית

פיתוח מעניין המשותף לסטודנטים מאוניברסיטת סטנפורד בארה"ב והאוניברסיטה הטכנולוגית של מינכן בגרמניה, אולי ישים קץ לשערות המתבלגנות ברוח הפראית המסעירה את ארוכי הקצוות במכוניות פתוחות הגג. הצוות הצעיר חיפש פתרון זול ונגיש על מנת לשמר אופי התסרוקות במצב מפולס, והמזור נמצא בחור ריבועי בשמשה הקדמית.

על פי הטכניקה הקרויה על פיהם Open Road ומבוססת על עקרונות התורה האווירודינמית, זרם האוויר הנכנס דרך החור בשמשה מווסת את המערבולות הנוצרות בעורפם של הנוסעים במכונית הקבריולה. למעשה, הזרם המרכזי גורם לאוויר העוטף את הנוסעים להמשיך ולנוע והשערות נותרות במקומן יחסית.

הפתרון שהציעו הסטודנטים פשוט יחסית, וזאת לעומת פיתוחים יקרים ומסורבלים שהמציאו יצרניות הרכב במהלך העשורים האחרונים. אלה, נמצאו יקרים או שפגמו בחזותה של המכונית. את החור בשמשה אגב, אפשר לעטר בחומרי הדיפון מהם מורכב תא הנוסעים ואף לסגור כשהגג סגור.

לכאורה, הכול טוב ויעיל אלא שעד שיגיע משקיע נועז או בעל אמצעים שייקח מהם את הרעיון ויהפוך אותו לבר מימוש אמתי, מי ששיער לראשו ימשיך להסתבך. לבעלי הקרחות, טרם נמצא מזור לקרני השמש פרט לאותו קרם הגנה שמנוני. לפחות הרוח לא תעיף לכם את הכובע.

חור בשמשה (אוניברסיטת סטנפורד). אתר יצרן
לפני ואחרי/אתר יצרן

.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully