וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזל טוב, לפרארי נולדה בת

28.7.2009 / 13:36

יצרנית הרכב האקזוטית מולידה מחליפה מודרנית וסוערת ל-F430, חמושה במנוע V8 מרכזי המפיק 570 כ"ס. נתראה בפרנקפורט

כשהסוס האיטלקי האדום צוהל ונוהם, כולם נאלמים דום. אז הנה, עצרנו כדי להסדיר את מקצב הנשימה ולספר לכם על פרארי חדשה המצטרפת לשורה ארוכה של דגמים פרי ידי החברים ממארנלו – פרארי 458 ברלינטה איטליה. מכונית המסלול האולטימטיבית לנהגים שלא מוכנים להתפשר יותר על מאומה.

הכינוי המאורך והמיוחד הזה לא ממש תפור למידותיה הקומפקטיות של ה-458. על מלאכת הסגנון והחיטובים אחראית סדנת העיצוב האיטלקית פינינפארנה כמובן, שלקחה קצת מכל עשור ממורשתה ההיסטורית של פרארי והכינה ממתק אומנותי לעיניים. מידותיה די נאמנות למרשם הבסיסי המעמיד חזות לפני פוקנציונליות: האורך 4.5 מ', רוחבה כ-1.94 מ', והגובה נושק לרצפה הלוהטת עם 1.23 מ'.

על העיצוב מספרים בפרארי כי חלה נטישה חלקית מסגנונות העבר בהם הכנפיים היו אובר-תפוחות וכונסי האוויר ניכרים. במקום זאת, נצמדים בעתות מודרניים לפרופיל הרמוני ומכונס יותר, פחות מרובע וחד, אל מקום שאינו מופרע על ידי פריטים חיצוניים שאינם לצורכי שימוש נטו. על פי התמונות המאויירות, אפשר ללמוד בין היתר כי אחוריה שואבים קצת מה-F430 אותה היא מחליפה, ואילו החלק הקדמי שואל מהקליפורניה הצעירה את המבנה הכללי, אך עיצוב האלומות כולו אנזו.

השבכה הקדמית החייכנית משהו, אין בה רק למטרות יופי ורושם. פרארי מנצלים את פתחי היניקה לקירור מערכות המנוע ולהסטת האוויר לבלמים. בסיוע הכנף התחתונה ההפוכה המחפה על מכלוליה של המכונית תחת הישבנים, ה-458 מפיקה מקדם גרר נמוך התורם להצמדתה לקרקע במהירויות מאתגרות ומשיכות G מעוותות איברים. מערכת המתלים מבוססת על עצמות עצה כפולות מלפנים וזרוע רב-חיבורית מאחור לייעול אחיזת הצמיגים בכביש.

שמונה צילינדרים

חלק אינטגרלי במהפכות שעברה פרארי בשנה האחרונה, נוגעות לשימוש במנועים צנועי צילינדר יחסית לעומת יחידות ה-V12 האימתניות מהעבר. ה-458 משנה לא רק את מרקם המכונית, אלא גם את מיקומו של המנוע. ב-458 מאוכלס הדייר האיטלקי במרכזה, יותר קרוב לנהג, ולכן גם אופי איזונה הדינאמי משתנה בהתאמה. על משקל של 1,380 ק"ג בלבד, פרארי עטפה את השלדה באלומיניום חסין וקליל המעניק ל-458 יכולת הצמדה של 140 ק"ג ב-200 קמ"ש. לצידו של מחשב ניהול המנוע החכם, חל גם שיפור של 32 אחוזים בהאצה ביציאה מן העיקול לעומת דגמים אחרים ביצרנית.

המנוע המשותף גם לקליפורניה החדשה נעזר ביחידת V8 בנפח של 4.5 ל'. הספקו 570 כ"ס ב-9,000 סל"ד, כלומר כמעט 127 כ"ס לכל ליטר. מומנט בהמתנה? לרגלו הימנית של הנהג אוגדה של 55 קג"מ ב-6,000 סל"ד, 80 אחוזים מהם אגב זמינים כבר ב–3,250 סל"ד.

התמסורת ב-458 תהיה מהזן האחרון – 7 הילוכים, תפעול F1 מההגה שהשתבח עם הזמן תחת ידיו של אלוף העולם לשעבר מיכאל שומאכר שמבלה חלק ניכר מזמנו עם צוותי הפיתוח ביצרן. באמצעות מספר שדרוגים לתיבה, השיגו המהנדסים שיפור דרמטי בתחומים הטכנולוגיים של המכונית כמו ביכולת הבלימה וההאצה. 100 קמ"ש מושגים בתום 3.4 שניות בלבד ולחיצה בריאה על הבלם תביא את המכונית לעצירה מלאה בתוך 32 מטרים בלבד. מהירותה המקסימלית היא 325 קמ"ש.

זאת ועוד, פרארי השכילה להתקרב קצת לשוחרי איכות הסביבה. למרות עוצמתו האדירה של המנוע, ל-458 צריכת דלק של 7.2ק"מ לליטר בממוצע ושיעור פליטת מזהמים העומד על 320 גק"מ וזאת תודות להזרקת דלק ישירה. אמנם לא בדיוק אינהלציה לריאות, אולם לבטח שיפור חשוב בדרך הנכונה לזמנים ירוקים.

את ה-458 נוכל לפגוש פנים אל פנים בתערוכת הרכב בפרנקפורט בחודש ספטמבר. בינתיים, נוכל רק לדמיין כיצד נראה תא הנוסעים ומה חשים כאשר 570 כ"ס דוחפים את הטוסיק לאופק שכולו הופך למריחה נופית בלתי מזוהה. את המחיר נשאיר גם כן לדמיון הפרוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully