וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשמית: ב.מ.וו פורשת מהפורמולה 1

ירון אדרי

29.7.2009 / 12:37

החליטה להעביר את תקציב קבוצת המירוץ לפיתוח טכנולוגיות סביבתיות. עונת 2009 היא הגרועה בתולדותיה בסבב

AP

צילום וידאו: רויטרס

גל השמועות של הימים האחרונים מקבל אישור – ב.מ.וו תפרוש מסבב הפורמולה 1 בתום עונת 2009, כך על פי החלטת דירקטוריון החברה אמש (שלישי). בהודעה רשמית שהוציאה היצרנית, נכתב כי סכומי הכסף שנותבו עד כה לקבוצת המירוצים, יושקעו מעתה בפיתוח פרויקטים טכנולוגיים בתחומים אחרים ובעיקר בתחומי איכות הסביבה.

"זו הייתה החלטה קשה מאוד עבורנו, אולם מדובר על צעד מחייב בהיערכות האסטרטגית החדשה של החברה". כך אמר יו"ר חבר המנהלים ד"ר נורברט רייתהופר. לדבריו, למרות היוקרה שבדבר, הפורמולה 1 אינה עומדת בקו אחד עם אסטרגית החברה. עם זאת, פעילותה של ב.מ.וו בתחומי ספורט מוטורי אחרים כמו ה-WTCC, קידום נהגים צעירים במסגרת סבב הפורמולה ב.מ.וו וכן השתתפות באליפות הסופרבייק העולמית, תמשכנה.

ב.מ.וו הצטרפה לסבב הפורמולה 1 בשנת 1982 כספקית המנועים של קבוצת ברבהאם, ושנה אחר כך זכתה עימה באליפות הנהגים (נלסון פיקה). היצרנית פרשה מהסבב אך חזרה בשנת 2000, הפעם כספקית המנועים של וויליאמס. שיתוף הפעולה בין השתיים ארך חמש שנים וב-2006 רכשה ב.מ.וו את קבוצת סאובר עימה היא משתפת פעולה גם בימים אלה.

לאחר שלוש שנים מוצלחות בהן הפכה הקבוצה לאחת משלוש החזקות על הגריד יחד עם פרארי ומקלארן, שינויי התקנות הקיצוניים של העונה הנוכחית הפכו את ב.מ.וו לאחת הקבוצות החלשות בסבב. עד כה צברה הקבוצה 8 נקודות בלבד מעשרה מירוצים והיא ממוקמת שמינית בטבלת האליפות.

בשלב זה לא ידוע אם ב.מ.וו תמכור את הקבוצה לגוף אחר שימשיך להפעילה תחת שם ובעלות חדשים. בעונת 2010 קבעה התאחדות ה-FIA כי תותר השתתפות מקסימלית של 13 קבוצות ויתכן כי קבוצה חדשה תתפוס את מקומה על הגריד. אולם, שמועות שנפוצו במשך העונה רומזות כי גם קבוצות יצרן אחרות בדרכן החוצה בינהן טויוטה ורנו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully