וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסולו האחרון של הסולטיס

30.7.2009 / 10:03

הדגם האחרון של מכונית הרודסטר האמריקנית ירד מפס הייצור בחברה הבת פונטיאק. מתכוננים לסיום

פונטיאק סולטיס איז נו-מור. כך עולה מדיווח מאתר ה'ניוז ג'ורנל' האמריקני, המפרסם על סגירת שערי מפעל הייצור של הרודסטר הנאה. מתקן 'בוקסווד' המתופעל כבר 62 שנים על ידי GM, הודיע ביום שלישי האחרון כי הוא ישהה פעילותן של 14 רצפות יצור בשטחו האמונות על הרכבת מכוניות פונטיאק וסאטורן, ואף סוגר טוטאלית חלק מהן לאור פשיטת הרגל שהתרחשה בחודש יוני.

השלתה של הסולטיס מקו המוצרים לא הפתיעה איש, פרט אולי לעובדיה שנשארו מעט המומים מקצב התגלגלות האירועים ונותרו חסרי משרה. עוד באפריל האחרון, הודיעו בכירי תאגיד GM כי פונטיאק נכנסת לישורת האחרונה וכי עד סוף השנה תגרע זו מנכסיה, במקביל למכירת מותגים כגון סאטורן והחטיבות האירופיות אופל וסאאב.

פונטיאק מייצרת מכוניות משפחתיות וספורטיביות מאז 1925 ואת פריחתה ראתה בעיקר בשנות ה-60 וה-80. הסולטיס שנחשפה ב-2004 הייתה עבורה פריצה לנישה חדשה של מכוניות רוסדסטר מסוגננות, אך לא בהכרח זולות. בחזיתה שכנו מנועי בנזין בנפח 2.0 ל' ו-2.4 ל' טורבו כשהאחרון מפיק 260 כ"ס בדגם ה-GXP. ב-2006 אף זכתה בתואר מכונית השנה בצפון אמריקה ו-GM תכננה לברוא לה יורשת לאחר פרישת הדור ה-1. אולם הרווח הנקי ממנה היה ונותר קטן לעומת עלות הייצור, ולכן כאמור הגיע קיצה.

  • עוד באותו נושא:
  • פונטיאק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully