וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לגעת בעושר

את משפחת הסדרה 7 סוגרת הגרסה הבכירה והמפוארת ביותר, ה-760. טסנו למפעלי החברה במינכן, כדי לנהוג במכונית הכי-הכי של ב.מ.וו

קשה לרצות את העשירים שבנינו, את העשירים האמיתיים, הם פשוט לא מוכנים להתפשר בשום סעיף ובצדק – הם יכולים ומשלמים מספיק כדי לדרוש מלא החופן והתמורה למעות שלהם. בדיוק בשביל אותם רמי הדרג ובעלי היכולת שמהווים אגב רק שני אחוזים מכלל רוכשי הסדרה 7, ב.מ.וו החלו לייצר את מכונית הקצה של סדרה זו, את ספינת הדגל, את ה-760. זו מאגדת בתוכה את כל הפאר וההדר, את האווירה המלכותית ואת הטכנולוגיה שרק אפשר לרצות כדי לספק לשועי העולם סיבה אמיתית לפתוח את פנקסי השיקים.

כאשר פגשנו את הסדרה 7 בעת השקתה של המכונית מהדור הקודם, היא הצליחה להקסים אותנו ממש. זה היה לפני לא מעט שנים כשאת התפאורה להשקה היוו כבישיה המדהימים של אנדלוסיה בדרום ספרד. היא הקסימה אותנו לא רק בפאר ובהדר שבה (העיצוב החיצוני היה דווקא פחות מרשים) אלא בעיקר ביכולות הכביש שלה – ביכולות לענג את נוסעיה בין אם אלה יושבים מאחור או בין אם אוחזים בהגה. תכונה נדירה למדי בימנו.

וכעת, כשנה לאחר שהוצגה בעולם הסדרה 7 החדשה של ב.מ.וו, אנחנו פוגשים בה לראשונה בגרסתה הבכירה ביותר, ה-760Li (בסיס גלגלים מוארך) בביתה המיתולוגי של ב.מ.וו במינכן, בסמוך למפעלי הייצור של החברה. אבל מה יש לנו לומר על עיצובה החיצוני החדש, האם היא באמת מפנקת והאם יתכן הדבר שגם ב.מ.וו תיפול קורבן למגמת ההתלפלפות הגלובלית? כל התשובות בהמשך.

באנגל לא גר כאן יותר

המעצב האגדי והשנוי במחלוקת של ב.מ.וו, כבר לא מאייש את משרדו במינכן. תחת שמו נרשמו כמה מהעיצובים החריגים ביותר שיצאו משערי החברה ואם אתם לא זוכרים על מי אנחנו מדברים, הציצו בתמונות של הדור הקודם לסדרה 7. ממש דקירה לאישונים שמקבלת אישור סופי כאשר מביטים בדגמי העבר של הסדרה אותם הביאה ב.מ.וו להשקת הדור החדש. לטעמנו, הדור השני היה ונשאר ליפה ביותר עד כה.

ובכן, לפחות עד הופעת הדור החדש לסדרה 7. זו מתקנת בהצלחה את רוב מחלות העיצוב של הדור היוצא, כך שהיא מצליחה לא רק להראות מכובדת יותר, אלא גם הרמונית ומזוויות מסוימות (מאחור) גם יפה מאוד לטעמנו. אולם כדי להבדיל ויזואלית את ה-760 משאר הגרסאות לפשוטי העם, זו קיבלה גריל בולט יותר מלפנים וארבעה לועות אגזוז מרובעים מאחור. לטובת שיפור תחושת היוקרה בתא הנוסעים נתפר גם גג הרכב בעור נאפה או באלקנטרה (לפי בחירה), ידיות האחיזה עשויות ממגוון סוגי עצים יקרים, המושבים מאחור מתכווננים ונוחים יותר מכורסת הטלוויזיה שלכם ובספי הדלתות ישנו כיתוב חדש – V12.

כן, אתם וודאי מתארים לעצמכם מה המשמעות של כיתוב זה. בחזיתה של גרסת העילית שוכן מנוע חדש שלו נתונים מפלצתיים ממש. 12 צילינדרים בנפח 6.0 ליטר, שני מגדשי טורבו, 544 כ"ס ו-76.45 קג"מ. מספיק? לא. אל מנוע זה משודכת כעת ולראשונה בב.מ.וו תיבת הילוכים אוטומטית עם 8 הילוכים ויחד הם מאפשרים לסאלון המעופף הזה להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש תוך 4.6 שניות ולהגיע בזלזול למהירות המרבית המוגבלת אלקטרונית של 250 קמ"ש.

לפני שנוהגים, כך בונים 7

את אירוע ההשקה ל-760 חילקו המארחים ליומיים, כאשר בראשון הזדמן לנו להצטרף לסיור נדיר בפס הייצור של מכוניות החברה, לצפות במחול רובוטים שמרכיבים את כלי הרכב מפיסות מתכת ואף להיכנס לליבה של מחלקת ייצור המנועים. שם יכולנו לראות כיצד לובש המנוע אל חלקיו בפס קצר יחסית עם מידה לא מבוטלת של עבודה ידנית קפדנית. מרתק.

למחרת, תחת קורת הגג של ה'ב.מ.וו וולט' (עולם ב.מ.וו), נמסרו לידינו המכוניות ועמן יצאנו למסלול ארוך בכבישי בוואריה. אולם, בניגוד למכוניות 'ארציות', אל מכונית כמו ה-760 קשה לגשת, לסובב את המפתח בסוויטש ולתת בגז. את נעשה כן, נפספס 80 אחוז מחוויית השהיה בה, משום שהכל בה נדחק אל קצה גבולות היכולת ולכן, לקחנו את עניינים לאט ונתנו לה לחלחל לנו לתודעה.

ואין מקום טוב יותר מהמושב האחורי כדי לתת לה לשקוע בתודעה שלנו. בגרסת ה-Li שהועמדה לרשותנו בסיס הגלגלים המוארך יוצר מרחב אדיר מאחור וישנה תחושה של ישיבה בתוך לימוזינה ארוכה מאוד, מה שלא נראה כל כך לעין במבט מבחוץ. את מושביה האחוריים יכול הגביר או הגבירה שמאכלסים אותם לכוונן במגוון צורות, לרשותם עומדת גם מערכת מולטימדיה מתוחכמת המאפשרת צפיה בערוצי טלוויזיה וגלישה באינטרנט גם בזמן נסיעה, את כל החלונות ניתן להצל באמצעות וילונות חשמליים, לא פחות מארבע בקרות אקלים מפוזרות בחלל הרכב עם יכולת שליטה גם עצמת האוויר היוצאת מהפתחים בתקרה (!) ואלו רק חלק מהפינוקים.

חגיגת הפאר וההדר ממשיכה גם מלפנים כשהכל מצופה במיטב החומרים והכל רקום מעור שהושאל מהפרות המובחרות של בוואריה. אתם יודעים, למקרה שבעלי ההון יבחרו דווקא לנסוע מלפנים.

ששש....

עם ההתנעה, מנוע ה-V12 הזה ניעור בחרישיות שמאוד לא צפויה ממנוע גדול כל כך. איך זה יתכן שהמנוע כלל לא נשמע, לא בתוך הרכב ולא מחוצה לו? יצאנו החוצה לבדוק ואפילו התקרבנו מרחק סנטימטרים ספורים אל לועות האגזוז ו... כלום. אפילו לא גרגור קטן.

למעשה, רק בנסיעה ורק בלחיצה בריאה על דוושת הדלק, משתחררת המנגינה. הצליל האופייני למנועי 12 צילינדרים גדולים. מן נהמה באסית, רציפה יותר מזו של מנועי ה-V8 והרבה פחות מתכתית מזו של מנועי ה-10 צילינדרים. הצצה אל תוך לועות המפלט חושפות את הסוד. בשני מפלטים מתוך הארבעה הותקן פרפר מיוחד הפועל חשמלית כך שבלחץ בינוני וגבוה במערכת הפליטה, הוא נפתח ואז המנוע יכול לשיר במלוא הגרון.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

80, 120, 180, 220...

כבר בהתנהלות עירונית, ה-760 מפגינה מלכותיות של ממש בהתנהלות שלה. את המתלים שלה שניתן לכוון למספר דרגות שיכוך, קבענו על המצב הנוח ביותר ואלה ספגו בקלילות את המעט שיבושים שכבישי מינכן הציעו לנו. התנועה חרישית למדי, רכה אבל גם מלאת ביטחון ונוכחות.

מייד עם היציאה מהתחום העירוני, בדרך אל כבישי הנהיגה המפותלים, נמצא לא אחר מאשר האוטובאן. רשת האוטוסטראדות המהירות שאינן מוגבלות במהירות בחלקן. שם אנחנו מתחילים להבין עד כמה חזק המנוע שלה. כבר מסל"ד נמוך ביותר, לחיצה בריאה על דוושת הדלק מרגישה כמו זינוק המראה של מטוס נוסעים. המנוע משחרר פרץ של כוח אל הגלגלים האחוריים וה-7 הזו שועטת קדימה בקצב מסחרר. כל כך מהר שקשה מאוד לעקוב אחר הספרות בלוח המחוונים (לשם כך הותקנה בה תצוגה עילית עשירה במידע) ותוך שניות קצרצרות אנחנו חוצים את ה-200 קמ"ש וממשיכים להצפין משם הלאה באותה הנחישות ואילולי התנועה מסביבנו, היינו פוגשים גם בהגבלת המהירות שב-250 קמ"ש. אבל היופי האמיתי שבה, מצוי ביכולת שלה לשייט בנינוחות מדהימה ב-200 קמ"ש כאילו היו 80 קמ"ש והאטה חזרה למהירויות ישראליות מרגישה כאילו עמדנו במקום.

לא שכחה את המקורות

"ביום שאנחנו בב.מ.וו נייצר מכוניות שאינן מהנות לנהיגה, לא תהיה לנו זכות קיום" אמר לנו המהנדס הראשי בפיתוח הסדרה 7 החדשה. אמרה אותה לא זכינו לשמוע מאף יצרנית רכב בשנים האחרונות. רובן ככולן מייחסות חשיבות הולכת ופוחתת לסעיף ההנאה מהנהיגה ולכן גם הנוף המוטורי מסביבנו נראה ומרגיש משעמם למדי. אבל כאן, אנו שמחים לגלות שהתמונה שונה לגמרי.

אחרי כמה עשרות קילומטרים שעברו במהירות, אנחנו נוטשים את האוטובאן לטובת כבישים המתפתלים בין כפרים. ושם, מפניה לפניה הביטחון שבשליטה עולה ועמו גם המהירות. למרות ממדיה העצומים של ה-7 ולמרות המשקולת האדירה מלפנים שוקלת כ-300 קילוגרם, לחיצה על מתג המתלים להקשחתם במצב הספורטיבי והעברת ידית ההילוכים למצב דומה, ה-760 מפגינה נימוסי כביש ממש מרשימים. האחיזה גבוהה, הכוח זמין מחד ולא פרוע מנגד, ההגה החשמלי לא עשיר בתקשורת אבל הוא חד ומהיר, הבלמים נשכניים מאוד והאף נכנס בקלילות לעומק הפניות. כשמתרגלים אליה ואל תגובותיה, נראה כאילו המרכב הגדול מתכווץ סביב הנהג לממדי אפון זעיר והחיוך נמתח על הפנים. הגמישות האדירה של המנוע גרמה לנו להבין שהיא לא באמת זקוקה לשמונה הילוכים כדי לנוע בקלילות. גם שלושה בלבד יעשו את העבודה, אבל אין כאן מקום לתלונות. מאוד שמחנו לגלות שה-760 לא עשתה לעצמה אף ויתור בכל הקשור להנאה מהנהיגה.

אבל למרות היכולות הגבוהות שלה, כשמאטים ועוברים למצב של שיוט נינוח מבינים על מה בעצם שקדו הגרמנים בפיתוחו של הדור החדש – על יצירת מכונית פאר שלא מתרגשת מדבר ומצליחה לנוע ללא מאמץ וללא אף טיפת זיעה. די בליטוף קל של הדוושה הימנית כדי לקבל קיק דאון של 2,3 או אפילו 4 הילוכים תוך שבריר שניה והכל בלי שום מהומה או דרמה.

אל תשאלו כמה היא עולה

בעולם המתיירק שלנו, זה מאוד לא פוליטיקלי קורקט לייצר ולשווק מכונית עם 12 צילינדרים בנפח 6,000 סמ"ק ולמרות שב.מ.וו מתגאים בשיפור של 5 אחוזים בצריכת הדלק, ה-760 עדיין לוגמת דלק בקצב מסחרר. נתון היצרן מדבר על צריכת דלק ממוצעת של 12.5 ליטרים ל-100 ק"מ בנסיעה משולבת, כלומר ליטר אחד של דלק לכל 8 קילומטרים בממוצע, כך שאל תצפו להנחה כל שהיא עם כניסת המיסוי הירוק. נסיעת המבחן שלנו שכללה תנאים מגוונים ובעיקר מהירים ביותר, גרמה לה ללגום גם ליטר אחד לפחות מ-4 קילומטרים.

והמחיר? גבוה. גבוה כל כך שאם אתם באמת שואלים אודותיו, ככל הנראה שלא תוכלו לעמוד בו וזו גם אחת מהסיבות מדוע גרסה זו תישאר נדירה במחוזותינו. אבל אם בכל זאת בחשבון העו"ש שלכם יש מספיק הון כדי לרוכשה, מדובר באחת ממכוניות הפאר החזקות, המפנקות האיכותיות והמהנות ביותר לנהיגה.

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully