וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומהו פורטיס – חלום ירוק

30.7.2009 / 11:11

ענקית הצמיגים הקוריאנית חושפת איורים למכונית פנאי-שטח חובבת טבע המונעת על ידי חשמל. על העיצוב עוד יתנו את הדעת

מותג 'קומהו' הקוריאני מאותת על ייצורו של כלי-רכב אקולוגי ומתקדם לשעות הפנאי – פורטיס. ההחלטה לפזול גם לייצורם של כלי-רכב נראית כדבר הטבעי והנכון בימים אלו, בשל המודעות המתפתחת בתעשיית הרכב למכוניות על טהרת החשמל הגם ידידותיות לסביבה. את הפורטיס מייעדת החברה לכביש וגם לשבילים, אולם את מרבית פעילותה על פי הנראה בתרשימים, תעשה בשטחים מאתגרים במיוחד.

על עיצובה החיצוני חתום ארטיסט בריטי, רוב דלטון, ראש החטיבה החדשה ב'קומהו' לתיאור אמנותי השואף להביא לעולם את עתיד מכוניות הפנאי. הוא מתאר אותה כהכלאה מסוקסת ונאה של מכוניות מהמזרח הרחוק, לצד אומנות פיסול זגוגיות קוריאנית (כן, יש דבר כזה). היא גבוהה ומרשימה, מרווח הגחון התמיר יאפשר לה תנועה אלסטית בשטח מסולע או טובעני, וכמובן שצמיגיה יהיו הטופ שבטופ שבהיצע.

חרף החזות החריגה בפורטיס, את הבשורה הגדולה מביאים לנו הפלטפורמה והמרכב. המכונית נשענת על תבנית חדשה לחלוטין. כלומר ייתכן כי הפורטיס העתידית תהיה אחות תאומה לרכב פנאי מיצרן אחר, סביר שיהיה גם הוא קוריאני. כמו כן, כמעט כל חלק בה ניתן למחזור: ממכסה המנוע המשונה, לפגושים ולקשתות הגלגלים, וכלה בדלתות ובידיות הפתיחה. התאמה זו, תאפשר למפתחים לממש גרסאות מרכב מגוונת, וכן לציידה ברמות אבזור בהתאמה לצורכי שימוש.

מערכת ההינע בפורטיס תחבור לשלב המודרני ביותר בהנעה נקייה – חשמל זורם מכל גלגל. מערכת ההינע תספק 400 כ"ס יחדיו, בשידוך לכל ההנעות האפשריות – קדמית, אחורית, כפולה, או חלקית. את מקור האנרגיה מפיקה הפורטיס מסוללות ליתיום-יון אותן ניתן להטעין בבית או בעבודה, וכן אפשר להחליפן במידה ומתכלות ונעשות חסרות תועלת. פרט לכך תצוייד הפורטיס במערכת בקרת יציבות ומערכת בילום רגרנטיבית (אוגרת אנרגיה) לניצול חוזר. זמן טעינה? טרם פורסם.

לא נסיים (כמובן) בלי לשבח את הצמיגים, מקור גאוותה של קהומו. על הפורטיס הלבישו מתכנניה גומי עב קוטר המשלב יכולת שטח ויכולת אחיזת אספלט גבוהה. המאפיין העיקרי בהם נתון לעמידותם בפני תחלואי קרקע קשים במיוחד, בפרט תקרים שוללי שמחה. כדי לפתור את הסוגייה הזו, קהומו הטמיעה בתוך הטיובה מערכת המנפחת את הצמיג כאשר נוטשים את הכביש הסלול ועוברים לדיונות ולסלעים.

להערכת החברה, מדובר בכלי-רכב המשלב את הטוב שמכל העולמות. אולם עד שנדע על איזה עולם ועשור מכוונים אליו בקהומו, יש כנראה עוד זמן רב.

קומהו פורטיס. אתר יצרן
קומהו פורטיס/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • קומהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully