וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיסוי הירוק: "מס עטוף בנייר צלופן ירוק"

ירון אדרי

30.7.2009 / 14:36

כך אומרות שלוש יבואניות הרכב שעתרו לבג"צ כנגד רפורמת המיסוי הירוק, בתשובתן לתגובת משרד האוצר

רשות המסים יוצרת הפליית מס, כך טוענות שלוש יבואניות רכב בהמשך לעתירתן לבג"צ נגד שר האוצר יובל שטייניץ לפני שבועיים, שמטרתה למנוע החלת רפורמת המיסוי הירוק. דבריהן מגיעים כתשובה לתגובה המקדמית שהגיש משרד האוצר לבית המשפט הדן בעתירה, לפיו עליו לדחות את בקשתן ובכך לאפשר את החלת הרופומה ביום ראשון הקרוב.

על העתירה שהוגשה על ידי עו"ד אביגדור דורות ממשרד שדות ושות', חתומות החברות 'דוד לובינסקי' (יבואנית פיג'ו וסיטרואן), 'קרסו' (יבואנית ניסאן ורנו) ו'קמור' (יבואנית ב.מ.וו). לדבריהן, המיסוי הירוק יוצר התערבות של המדינה בתחרות החופשית בשוק הרכב וללא הסכמה מפורשת בחוק מסי הקנייה ובכך פוגעות בחוק יסוד חופש העיסוק. על כן, שר האוצר "חסר סמכות לקבוע" בעניין זה.

אמש, הגיש האוצר את תגובתו לעתירה ובה נאמר כי הסיכויים לדחיית הרפורמה קלושים. עוד אמרו באוצר כי באמתחתן של יצרניות הרכב אותן מייצגות היבואניות יש דגמים נקיים, אשר מחירם יוזל בעקבות המיסוי החדש ובכך הן חוטאות ב"אי נקיון כפיים". האוצר ציין דגמים כמו פיג'ו 107, ניסאן נוט ומיני קופר, אולם מנגד טוענות היבואניות כי חלקם של אלה בסך הכולל של המכירות הוא אחוזים בודדים מאוד. כך למשל, מדגם פיג'ו 107 אשר יהיה לאחד הזולים בישראל, נמכרו מתחילת 2009 רק 2 יחידות.

יבואניות הרכב מתייחסות לתשובה נוספת אותה נימק אמש האוצר, לפיה קבלת העתירה תפגע בהכנסות נוספות בגובה כ-400 מיליון שקלים כתוצאה מהמיסוי הירוק. "טוב עשה המשיב (משרד האוצר – י.א), כאשר מנה נימוק זה כנימוק הראשון והעקרי המדובר, איפוא, בצעד תקציבי". עוד הן מכנות את הרפורמה כמס העטוף ב"נייר צלופן ירוק". עוד בדבריהן, ממשיכות היבואניות לטעון כי ביצוע רפורמת המיסוי הירוק מחייבת חקיקה, ודבר זה לא בוצע.

תגובת יבואניות הרכב הועברה לבית המשפט, שבהמשך לתגובת האוצר מאמש ייתן תשובתו בקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully