וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסאן בחרה עלה ירוק

2.8.2009 / 11:22

היצרנית היפנית מקיימת הבטחתה ומשיקה את ה-Leaf. החשמלית המהפכנית שניתנת להטענה על ידי טלפון נייד

ימים ספורים לאחר שדיווחנו לכם כאן בוואלה! רכב על התכנית האקולוגית של היצרנית היפנית ניסאן, מקיימת זו הבטחתה למשפחות ומציגה את הבריאה בצורתה ובשמה הסופיים. כפי שעמדנו על מהות הליף טרום החשיפה, היא נשענת ברובה על זהותה של הטידה במרכב קומפקטי עם אפשרות ל-4 או 5 מושבים, אולם על פי דברי החברה מדובר בפלטפורמה חדשה לחלוטין. אורכה 4.45 מ', רוחבה 1.77 מ', סעיף הגובה רושם 1.55 מ' ובסיס גלגליה עומד על 2.70 מ'.

לא במקרה בחרו בניסאן בשם ליף (עלה). גאוותם היא בפליטת CO2 אפסית לחלוטין ("אין מפלט") וניצול אנרגטי מסונן במינימום אמצעים. עיצובה המחודד אפשר להפחית במידה ניכרת את מקדם הגרר תודות לחרטום בצורת V המתעל את זרימת האוויר לאגפים הדורשים קירור. עוד בסיועו, מווסתת הרוח הרחק ממראות הצד על מנת לקצץ את התנגדות הזרימה וכן הדממת חלל הנוסעים מפני רעשים חיצוניים. גם אלומות התאורה השוכנות בו אינן מעוצבות רק לחובבי האופנה, וכאן מספרים בניסאן כי מערך חשמלי זה צורך כ-10 אחוזים בלבד לעומת נורות קונבנציונליות.

תחת מכסה המנוע אכלסה ניסאן מנוע חשמלי המוזן דרך סוללות ליתיום-יון קומפקטיות המותקנות ברצפת המרכב. בשידוך למנוע החשמלי לו הספק צנוע יחסית החמוש ב-107 כ"ס, הליף תהיה זריזה למדי בסביבות משולבות ותהנה ממהירות מרבית של 150 קמ"ש. טווח הנסיעה עומד על 160 ק"מ בין טעינות כאשר 80 אחוז מכוח הסוללות ניתן להטענה בתוך פחות מ-35 דקות משקע מהיר. שקעים ביתיים לעומת זאת, דורשים כמעט 8 שעות להטענה מלאה. כלומר להגיע הביתה, להטעין, ובבוקר שאחרי אפשר כבר לצאת לדרך. בלילות תמצאו סידור אחר.

היבט נוסף שהצטרף לחיים עם הליף הוא באופן ההתקשרות עימה. פרט למוקד המנטר את פעילותן של הליף על הכביש 24 שעות ביממה, ציידו את המכונית באפשרות להפעלה מרחוק על ידי טלפון נייד. אמנם עדיין לא מדובר על התנעת המכונית והכוונתה אליכם אה לה 'אביר על גלגלים', אולם הטענתה או הפעלתה של מערכת המיזוג כלולות ברשימת האפשרויות.

בכל הקשור לשיווקה ויעדיה, בניסאן מדברים על אלטרנטיבה משלימה למשפחות הנזקקות לכלי-רכב נוסף. אולם, היצרנית לא שוללת ומצהירה כי מבחינתה זוהי המכונית "היחידה שאי פעם תצטרכו". אמריקה ויפן תקבלנה את הליף בסוף 2010 ולאחר מכן אירופה. עבור הציבור בישראל? טרם התקבלה תגובה מיבואנית ניסאן לישראל 'קרסו' על שיווקה האפשרי אך יש להניח כי לנוכח השיתוף בין רנו לבטר פלייס, ישקלו כל האפשרויות.

ניסאן לייף. אתר יצרן
ניסאן לייף/אתר יצרן

.

  • עוד באותו נושא:
  • ניסאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully