וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פומה על גלגלים

2.8.2009 / 16:46

מותג הספורט פומה היווה את ההשראה לעיצוב דו גלגלי לפאן טהור. את המעצב קרל סאנדרס הוא זיכה במקום הראשון

אופנועים מפי מעצבים חופשיים לא כל יום נקרים בדרכנו. גם המעצב קרל סאנדרס שהביא לנו (יש האומרים זיעזע אותנו) את האלפא רומאו מונטריאול העתידנית, מעדיף שסדר יומו יעסוק במכונות עם ארבעה גלגלים ומוטב שהמנוע ישאר גזלן בבנזין וחסר הבנה כלפי הסביבה. אבל מידי פעם צריך לחרוג מהנורמה ולעורר רעידת אדמה וכלים על שניים הם בדיוק האמצעי לכך.

היצירה האחרונה של סאנדרס נקראת פומה, וכולה מיועדת לפאן טהור. היא נולדה כמודל לתערוכת המעצבים לשנת 2009 שנערכה באוניברסיטת קובנטרי, משכנו ללימודי עיצוב כלי-רכב, וזיכתה אותו במעמד רם על הפודיום כשזכה במקום ה-1. השם כמובן מתקשר למותג הספורט האופנתי שהתלבש על מרכבו הדו-גלגלי של הפסל הצעיר.

פומה וכלי-רכב הם רומן די חדש, אלא אם מכניסים למשוואה את העובדה שאלו דואגים להלבשת רוכבים ונהגי מירוץ בציוד מיגון. על פי איוריו המרשימים, הפומה מושכת מספר מאפיינים מעולמם של הספורטאים, כמו הגומי השחור והדביק שעל צמד הצמיגים, עליו סוליות בחתך ובעיצוב של נעלי הספורט מליין האצנים של פומה.

בהיבט העיצובי, המרכב הגולש המכסה את מכלולי האופנוע ניתן להסרה ולהתאמה על פי צורות. את הטבעות המותג אי אפשר לפספס כמובן לנוכח הקו המיתולוגי המותגי החולף במרכז ולצידו בולטות הטבעות בחלק הקדמי בחיבור עם מערכת המתלים. תחת המושב פועם מנוע בנזין שנפחו או הספקו לא מצויין. אולם כפי שציינו וכפי שסאנדרס מעיד על עצמו, הוא לא מסתפק במועט בסעיף הביצועים. הוא גם השקיע חלק נכבד מזמנו בשיוך הרכיבים הנלווים כמו מערכת הבילום הכוללת דיסקים וקאליפרים רבי עוצמה מלפנים ומאחור.

את הפומה הדו-גלגלית, לא נראה על הכביש בעתיד הקרוב, ואולי גם לא ברחוק. נכון לרגע זה הוא ישאר על צג המחשב אלא אם כן תחליט פומה לאמצו. אך זה כמובן לא לצורך שינוע ממקום למקום, אלא רק בתור אלמנט יחצני. בכל זאת, מקום ראשון.

  • עוד באותו נושא:
  • פומה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully