וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רנו חוזרת לארה"ב?

4.8.2009 / 10:12

היצרנית מצרפת רומזת על חזרתה ליבשת אמריקה לאחר עשרות שנים. תמכור מכוניותיה דרך סוכנויות מותג סאטורן

רנו שוקלת לשוב ולמכור מכוניותה בארה"ב כך מסתמן מדברי רוג'ר פנסקה, הנשיא החדש של סאטורן. פנסקה, הבעלים של אחת מסדנאות המירוצים המצליחות בארה"ב (IRL ונאסקאר), רכש לאחרונה את הזכויות על נכסי סאטורן מג'נרל מוטורס. הקונצרן שכבר הודיע על הכחדת המותג בתחילת השנה, ירשה לפנסקה להמשיך ולתפעל את פסי ההרכבה של סאטורן עד סוף שנת 2011. במועד זה כך עולה כעת, פנסקה מתכנן לערוך לרנו קאמבק היסטורי לארה"ב. הודעה זו באה חודשים מספר לאחר שגם פיאט ואלפא רומאו הודיעו על חזרתן לשוק האמריקני.

הניסיון האחרון של רנו בארה"ב הסתיים בקול ענות חלושה באמצע שנות ה-80. כלי הרכב נמכרו בכמויות מזעריות וזכו לביקורות נוקבות בעקבות קשייה של החברה האם קרייזלר לגבות את התוצרת מצרפת שסבלה מאמינות לקויה. החטיבה האחראית על רנו בקרייזלר - חברת AMC – 'אמריקן מוטורס', שיווקה לקהל האמריקני מכונית קטנה המכונה לה קאר (5 באירופה) וכן את מקבילתה של ה-21 המדליון, אולם אלו הוכיחו כי רבת-מכר במקום אחד אינה ערובה להצלחה גם באומה המתניידת בכלי-רכב זללניים וגדולים.

מנכ"ל רנו פטריק פלטה טוען כי פנסקה מביע עניין כבר זמן רב. "רוג'ר מחפש למכור מכוניות. הוא התעניין בכמה וכמה מותגים, אך מצא כי לרנו קשת דגמים רחבה ומעניינת החולקת יחידות הנעה עם ניסאן שמאוד אהודה בארה"ב ומכאן כנראה החלטתו". אם וכאשר רנו תחזור לארה"ב דרך חברת סאטורן, סביר שמכוניותיה תורכבנה על ידי שותפתה הקוריאנית סאמסונג, המייצרת תאומות זהות לניסאן קשקאי ולרנו קוליאוס תחת שמות אחרים בארצות שונות. יש להניח שבנושאי הבטיחות והתקינות הפערים הצטמצמו באופן ניכר, כך שמגבלות כאלו ואחרות לא יכשילו את מהלכיו של פנסקה כפי שקרה עם קרייזלר בעבר.

יחד עם זאת, בידי ג'נרל מוטורס סאטורן היה המותג דרכו נמכרו דגמי אופל בארה"ב. דבר זה יעזור לפנסקה היות והקהל האמריקני הורגל לכך שהלוגו האדום משודך למכונית בטעם אחר, וזאת אם יחליט שלא להשתמש בלוגו המעויין המוכר לנו היטב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully