וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרצדס + רנו = סמארט חדשה?

4.8.2009 / 13:42

השתיים תחבורנה למיזם משותף לבריאת סמארט קומפקטית חדשה עם סידור לארבעה מושבים המבוססת על רנו טווינגו

שיתוף פעולה מהפכני שנרקם בשנה האחרונה בין יצרנית הרכב הגרמנית מרצדס לבין רנו מצרפת, יביא לעולם המתעשת ממשבר כלכלי, מכונית סמארט לקבוצת הסופר-מיני הצומחת. את ההודעה הרשמית תערוך דיימלר בתערוכת הרכב בפרנקפורט בחודש ספטמבר, שם תכריז במקביל כי בעשור הקרוב תרחיב את משפחתה של הסמארט בעוד שלושה כלי-רכב חדשים. אחד מהם ככל הנראה, יהיה כלי-רכב ספורטיבי קיצוני עם שלושה מושבים.

הסמארט החדשה תעלה לפס הייצור ב-2013 ותמוצב בין הפור-2 לבין גרסת הרודסטר, ולמעשה מחליפה את הפור-פור הכושלת שנשלחה לגריטה ב-2008 בשל עלות ייצור גבוהה בתמורה לרווחים נמוכים. הפלטפורמה של הסמארט תהיה זו המשמשת את הרנו טווינגו הנוכחית ולפיכך יש להניח שמימדיה הגסים יהיו קרובים למיני הצרפתייה לה אורך של 3.7 מ' לערך ורוחב של 1.65 מ'.

מנכ"ל מרצדס-בנץ, דיטר זטשה, מסר לאתר החדשות ה'אוטומוטיב ניוז' כי הוא מקווה שהסמארט המשותפת עם רנו תאפשר לנגוס בפלח החשוב ביותר באירופה ותביא למרצדס ורנו נגיעה לקהל נוסף. "אנחנו יכולים לעשות דברים אחרת, ולהציע ללקוחות מכונית סופר-מיני יוקרתית. יש בכך הרבה הגיון בלצעוד ולהצעיד קדימה את החברות. אבל רק תחת התנאים האלו".

בשלב הנוכחי קשה לצפות עד כמה התכניות יתגשמו ויביאו לייצורה של הסמארט. בנוסף, לא ידוע מי תהיה זו שתנפק את מערכת ההנעה משום ששתי החברות מפתחות מנועים קטני-נפח וחסכוניים לצד פיתוחים בתחומי ההנעה החשמלית וההיברידית. ההנחה המוקדמת היא שאם הכול יתקדם כשורה על-פי דיימלר, כשהטווינגו תשמש כפלטפורמה, מרצדס ורנו תפעלנה כפי שעשו בעבר PSA וטויוטה עם פרוייקט ה-C1, בו ייצרו מנוע אחיד בן שלושה צילינדרים עבור שלוש מכוניות, עם אפשרות לגרסה חשמלית מלאה. נחכים ונדע יותר בביקורנו בתערוכת הרכב בפרנקפורט.

  • עוד באותו נושא:
  • סמארט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully