וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהילוך חסכוני, לא רק בפרימיום

5.8.2009 / 11:02

יצרנית תיבות ההילוכים ZF מבטיחה להטמיע תמסורת אוטומטית משודרגת וחסכונית גם במכוניות עממיות. החל משנה הבאה

חברת ZF, אחת מיצרניות תיבות ההילוכים הגדולות בעולם, מצהירה כי החל משנת 2010 תפעל לקדם תיבות הילוכים אוטומטיות משופרות ותשדכן לכלי-רכב בסגמנט העממי. עד עתה דובר על כך שתהיה זו ב.מ.וו מקבוצת הפרימיום (סדרות 7 ו-5) שתזכה לחוות תיבה זו המחלקת שמונה יחסי העברה, אך כעת עולה כי גם המשפחתיות הנפוצות יותר תקבלנה תיבות מודרניות כגון אלו.

אות הפתיחה לפרק העתידני ניתן על ידי ZF לפני כשנתיים בתערוכה הטכנולוגית בווינה, אוסטריה. במעמד זה הציגה מגוון שכלולים חדשים וכן חשפה כי ביכולתה לחסוך בסיוע תיבות מעודכנות את נתון צריכת הדלק במנועי בנזין ב-20 אחוזים לפחות ועד 30 אחוזים בכלי-רכב היבריידים.

סגן נשיא החברה הארלד ניוהיימר, טוען כי שיפורים ניכרים יופיעו בכל הפרמטרים הקשורים ישירות לשימוש במשאבי המכוניות. "אנחנו דוחפים במרץ שילובם של חומרים קלים יותר במקביל להפצת התכנית להתקנת תיבות הילוכים עם מספר יחסי העברה גבוה. חשוב לנו גם לשפר את מערכות החשמל כדי שניצול המשאבים יהיה נמוך ככל שניתן". עוד מוסיף ניוהיימר כי בהיבט הטכנולוגי יתווסף מנגנון 'עצור וסע' התורם אף הוא לקיזוז צריכת הדלק וכן משפר את שיעור פליטת המזהמים בכמה אחוזים בעת שהמכונית עומדת במקומה.

לכאורה, מדובר על פיתוח משמעותי שיוצא משעריה של אחת השחקניות הגדולות בעולם בזירת תיבות ההילוכים. רשמים ראשוניים לטכנולוגיה החדישה נקבל עם סדרות הפרימיום בעולם, ונקווה שלאחר תקופה לא ארוכה אלו יגיעו גם לקבוצה העממית שבתחומיה מתחולל מאבק לוהט על כיסו של הלקוח בתחנת הדלק.

  • עוד באותו נושא:
  • ב.מ.וו
  • ZF

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully