וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב: בר רפאלי חוזרת לאיילון

ירון אדרי

5.8.2009 / 14:09

וועדת הכלכלה אישרה ושר התחבורה חתם. בימים הקרובים יתלו שוב את שלטי הפרסום לצידי נתיבי איילון, לפני סיום המחקרים בנושא

שלטי הפרסום הענקיים חוזרים לנתיבי איילון, כך קבעה היום (רביעי) וועדת הכלכלה של הכנסת. זו אישרה את התקנות לחוק אותו יזם ח"כ יורם מרציאנו ואשר עבר בקריאה שלישית בסוף חודש יולי בשנה שעברה. על התקנות המאשרות את החזרת השלטים חתמו שר התחבורה ישראל כץ ושר הפנים אלי ישי.

שלטי הענק הניצבים לצידי הכביש המהיר של גוש דן עמדו במרכזו של וויכוח סוער לפני כשנתיים, במהלכו הורה בית המשפט המחוזי בתל אביב כי יש להסירם. ב-1 לינואר 2008 הוסרו או כוסו השלטים, אך כאמור בסוף חודש יולי אותה שנה נסללה הדרך לחזרתם. למהלך זה נרשמה התנגדות בקרב משרדי הפנים והמשפטים, ארגונים סביבתיים וכן הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים וזאת בטענה כי השלטים מסיחים את דעתם של הנהגים ובכך תורמים להגברת הסיכוי לתאונה.

בעקבות אותו דיון, הורה שר התחבורה בממשלה הקודמת שאול מופז כי הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים תבצע מחקר שיבחן את השפעות שלטי החוצות על הקורה בכביש. מהרשות הלאומית נמסר כי שני מחקרים שעורכת הרשות טרם הושלמו ומסקנותיהם יפורסמו רק בעוד שנה. "מעצם טיבם, מחקרים מסוג זה אורכים זמן ולכן אין מידע חדש שנוכל לתרום כדי לתת תשובה חד משמעית בנושא". עוד מוסיפים ברשות כי משיחות שערכו עם מדענים בעולם עולה שהנושא נמצא על סדר יומם של החוקרים וסביר להניח שבמהלך השנה יתווסף מידע חדש גם ממדינות אחרות.

לשאלה כיצד מסתדרת הסכמת הרשות כעת למרות התנגדותה בעבר, מסר דובר הראשות הלאומית לבטיחות בדרכים כי "אי לכך נראה לנו שבשלב זה – הפשרה שהושגה היא סבירה. לאור זאת ממליצה הרשות לועדת הכלכלה לאמץ את התקנות המוצעות על ידי שר התחבורה והבטיחות בדרכים ושר המשפטים כהוראת שעה למשך 18 חודשים".

מעמותת 'אור ירוק' נמסר לוואלה! רכב בתגובה: "לא ברור מדוע שר התחבורה והבטיחות בדרכים נחפז לאשר את הצבתם של שלטי החוצות בכבישים ראשיים מבלי שהוכח שהשילוט אינו מסכן את הנהגים בכביש. בימים אלו מבצעת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מחקר אשר בודק את הקשר שבין שלטי החוצות והסחת דעתם של נהגים. תמוהה העובדה כי שר התחבורה והבטיחות בדרכים אינו ממתין לתוצאות המחקר ומאשר הצבת שלטים בכבישים ראשיים. לא נסתרת משר התחבורה העובדה כי בשנה שחלפה עלה מספר ההרוגים בתאונות דרכים. על השר מוטלת האחריות להוריד את מספר הנפגעים ולא לקדם מפגעים בכביש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully