וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשיא טויוטה: "נחזיר את הפאן למותג"

6.8.2009 / 10:34

נשיאה של יצרנית הרכב הגדולה בעולם צוטט באומרו כי ימריץ בקדחתנות מהלך לשיקום החטיבה הספורטיבית

האם טויוטה חוזרת לימיה השובבים של שנות ה-90? על פי דברי נשיאה המכהן איקיו טויודה אשר הובעו בפני משתתפים בכנס אמריקני למחקר כלי-רכב באן ארבור, בהחלט נוצר הרושם שהמותג היפני עומד לעבור בקרוב מיני מהפכה בין חומותיו ולהשיב לחובבי הנהיגה כלי-רכב מהנים במחיר עממי.

אילמלא אהבתו הגדולה של טויודה למכוניות ספורט תחרותיות (נהג לאחרונה במירוץ 24 השעות בנורבורגרינג), יתכן כי דברים אלו היו משוללי כל תוקף. אולם לנוכח המעמד, נראה כי הוא מתכוון ליישם תכנית זו כבר בשנים הקרובות. "אני מקווה שאוכל להעביר לפחות חלק מההתלהבות שלי ממסלול המירוצים למיינסטרים ולהביא לקהל מנות גדושות של הנאה. כאות לרצינות דבריי, אני שמח להודיע כי טויוטה אכן מתכוונת לבנות מכוניות ספורטיביות עממיות ולשגרן לציבור הרחב בעתיד הקרוב".

הצהרות אלו באות בעקבות הודעה ראשונית מטעם טויוטה על דחיפת הפרויקט המשותף עם סובארו לבניית מכונית ספורט קופה קלאסית -'טויסובארו'. פרויקט שהמשכו נותר עד לא מזמן לוט בערפל, בעקבות המשבר הכלכלי. על פי התוכניות תתבסס זו על פלטפורמת הלגאסי, בחזיתה ישכון מנוע בוקסר ארבעה צילינדרים וההנעה תהיה אחורית.

אלא שלהבדיל מפרויקט שאפתני וסבוך זה, שלבטח יניב בסופו של דבר מכונית בעלת תג מחיר גבוה יחסית, התכנית עליה מדבר טויודה נועדה בראש ובראשונה למלא את החלל שהותירו הסליקה וה-MR2, שדעכו וכמעט נכחדו מעל פני הכבישים.

ראוי לציין כי למרות חלומות רחוקים אלו, טויוטה עדיין שרוייה במצב פיננסי טובעני. בשנה האחרונה ספגה הפסדים מהקשים בהיסטוריית המותג וחלק ממהלכי הידוק החגורה באו על חשבון קיצוץ משרות ושכר. טויודה בעצמו למשל, קיזז 30 אחוז משכרו. בימים אלה גם עולים סימני שאלה לגבי המשך השתתפותה של היצרנית בסבב מירוצי הפורמולה 1, למרות ההבטחות כי תמשיך להתחרות שם גם בשנים הבאות.

טויוטה ספורטיבית עממית. האם מדובר בחלום רחוק? רק הזמן יגיד. אנחנו בהחלט נברך על מהלך שכזה שיחזיר חלק מרוחה הצעירה של טויוטה גם לישראל כפי שקרה בעבר ובתנאי שהיבואנית 'יוניון מוטורס' תחליט להביאה אלינו.

  • עוד באותו נושא:
  • טויוטה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully