וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תאריך חדש ליום המחויבות הלאומית לבטיחות בדרכים

ירון אדרי

6.8.2009 / 10:40

וועדת השרים לענייני סמלים וטקסים הזיזה את מועד ציון יום המחוייבות לבטיחות בדרכים שחל עד כה בימי חופשת הכנסת

יום המחוייבות הלאומי לבטיחות בדרכים מקבל תאריך חדש. וועדת השרים לענייני סמלים וטקסים, החליטה אמש (רביעי) כי יום זה יצויין באופן רשמי וקבוע החל מהשנה העברית הבאה (תש"ע) בימים שבין כ' ל-כה' בחשוון. בכך, אימצה הוועדה את בקשת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ושר התחבורה ישראל כץ.

עד כה, צויין יום הבטיחות בדרכים בין תום חופשת חג הסוכות ובשבוע שלפני פרשת בראשית. לרוב, בתקופה זו עדיין נמצאת מליאת הכנסת בחופשה, כך שנוצר מצב בו הגופים הרשמיים במדינת ישראל אינם יכולים לתת את כובד משקלם ליום חשוב זה. דבר זה אינו מאפשר לקיים את מטרת היום, העמקת מחויבותם של מקבלי החלטות והציבור לבטיחות ולסובלנות בדרך.

פרט ליום זה אותו מציינת מדינת ישראל באופן רשמי, ישנו גם 'יום ללא תאונות' אותו מציין 'פורום פ.ע.ו.ל.ה' מידי שנה ב-24 ליולי. תאריך זה מסמל "בטיחות בדרכים – 24 שעות, 7 ימים בשבוע". השנה, הצטרפה גם עמותת 'אור ירוק' לאנשי הפורום ויחדיו ציינו את יום זה לפני שבועיים.

יו"ר הרשות הלאומית זיוה פתיר, הנחתה את אנשיה לפעול בימים הקרובים מול כל חברי מטה הבטיחות של שר התחבורה, משרדי הממשלה השונים, הרשויות הציבוריות, העמותות והארגונים העוסקים בנושא זה על מנת שיוכלו להתכונן יחדיו לקראת יום המחויבות הלאומי לשנת תש"ע. זה יחול בסוף חודש חשוון כאמור, שיחול השנה בשבוע השני של חודש נובמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully