וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על הגריד: עדכונים ממסלולי המירוצים

ירון אדרי

7.8.2009 / 11:15

פורמולה 1: פיקה צולב את בריאטורה, שומאכר מתכונן; WRC: סולברג רוצה נצחון; WSR: אלגוארסוארי עוד יהיה אלוף; נאסקאר: מונטויה נותן בראש; X גיימס: שבור הגב שבר את המתחרים

פורמולה 1: פיקה מציג – אני מאשים!

נלסיניו פיקה פוטר השבוע מרנו, כשלדבריו אחראי לכך מנהל הקבוצה פלאביו בריאטורה באופן אישי - "המוציא להורג שלי". בהודעה רשמית שפירסם פיקה, הוא מכנה את קריירת הפורמולה 1 שלו "שחורה" וזאת מרגע בו החל הקשר עם בריאטורה ב-2006, אז כנהג מבחן ברנו. לדבריו, במקום לקבל תמיכה התייחסו אליו כאל "זה שנוהג במכונית האחרת".

פיקה חושף בהודעתו שלל מקרים הכוללים יחס משפיל שקיבל מבריאטורה בעצמו. כך למשל, איים עליו לפני כל מקצה דירוג או מירוץ שבאם לא יציג יכולות נאותות, הוא יועף מהקבוצה. "אני לא צריך שייאיימו עליי בכדי להצליח" אומר הברזילאי, וכראייה שוטח את הישגיו המצויינים לאורך כל הקריירה אותה החל במירוצי קארטינג בגיל שמונה.

עוד חושף פיקה כי בתחילת העונה הכריח אותו בריאטורה לחתום על חוזה, לפיו הוא יקבל יחס זהה לזה שמקבל פרננדו אלונסו אך הוא מחוייב להשיג לפחות 40 אחוזים מהנקודות ביחס אליו. אולם, גם כאן טוען הברזילאי על הפלייה שייצרה פערים בין שניהם, כולל מכונית נחותה שניתנה לו, האיטית בחצי שנייה ויותר להקפה.

באופן מפתיע, בריאטורה חם המזג טרם הגיב להאשמות חסרות התקדים. יתכן שהוא עסוק יותר במציאת שותפים לערעור שהגיש נגד ה-FIA על השהייתה הקבוצה ממירוץ ולנסיה. האחרונה לעמוד לצידו היא התאחדות הספורט המוטורי הספרדית.

פיקה בן ה-24 לבטח לא יתקשה למצוא קבוצה חדשה, אם לא העונה אז לעונה הבאה. המזור יגיע כנראה מאביו נלסון, אלוף עולם שלוש פעמים בעבר, ששמו נקשר באייטם הבא.

פורמולה 1: יהיה קונה לב.מ.וו?

יום רביעי האחרון היה תאריך היעד לחתימת הסכם הקונקורד של הקבוצות עם ה-FIA. אלא שב.מ.וו החליטה שלא לחתום עליו מכיוון שטרם מצאה קונה לקבוצה. כזכור, בשבוע שעבר הצהירה היצרנית כי לא תמשיך בסבב בעונה הבאה, אולם היא מחפשת גוף שימשיך את פעילותה כנראה תחת פטר סאובר, מי שהקים אותה ב-1993 ומחזיק כיום בעשרים אחוזים ממניותיה.

העיתונות הברזילאית טוענת כי פיקה האב מעוניין לשתף פעולה עם סאובר, בכדי להחזיק את הקבוצה בחיים (וגם בכדי לתת לבנו את השקט המקצועי). מהפרסומים עולה כי הקבוצה תכונה 'סאובר פיקה F1' וכי נסגרה עסקה עם פרארי לאספקת מנועים. עוד בעניין נמצאת קבוצת ה-GP2 סופר נובה. פיקה מכחיש השמועות שבינתיים מקשרות לסיפור גם את דיטריך מאטשיץ בעל הבית של תאגיד רד בול ודיוויד ריצ'רדס בעל הבית של פרודרייב כמעוניינים בקבוצה.

שאיפותיו של סאובר הן להשאיר את הקבוצה בחיים וזאת משתי סיבות עיקרות. הוא רוצה לשמור על מקום עבודתם של כל אנשי הקבוצה וכן רוצה כי שווייץ מולדתו תישאר בסבב. בראיונות למדיות השונות אומר סאובר כי יעשה כל שצריך בכדי שהקבוצה לא תיסגר והוא אף היה קרוב לעשות זאת, אלא שדרישותיה הכספיות של ב.מ.וו היו גבוהות והוא לא יכל לעמוד בהן.

פורמולה 1: מפחדים משומאכר?

מאז אפריל 2008, לא שם מיכאל שומאכר את ישבנו במכונית פורמולה 1 וגם אז היה זה במסגרת נהיגת מבחן מנהלתית. שנה וחצי אחר כך הוא אמור להתחרות, כשלמשוואה מתווספות העובדה כי בכלל פרש לפני שנתיים וחצי וכי נפגע בצווארו בתאונת אופנוע לפני מספר חודשים, מה שישפיע כנראה על כושרו לעמוד במירוץ גרנד פרי. שומאכר נכנס למשטר אימונים וכבר הוריד כשלושה ק"ג ממשקלו, אולם הדוברת שלו רמזה כי יתכן ולא יוכל להשתתף בגרנד פרי הקרוב בוולנסיה בגלל אותה תאונה.

פרט לדיאטה, את הימים האחרונים מנצל הגרמני לטובת חזרה לכשירות והוא נצפה נוהג במכונית הפורמולה 1 של 2007 במסלול מוג'לו האיטלקי, שלרגליה צמיגי סליקס שיובאו מסבב ה-GP2. נהיגת קארטינג נמצאת אף היא בתוכנית האימונים והשבוע הצטרף שומי למבחנים של היצרנית 'טוני קארט' עימה הוא עובד כבר שנים רבות. אם אתם עדיין חושבים שמדובר במכונית צעצוע שימו לב מה הוא אומר – "אין דבר טוב יותר כרגע להכנות שלי. ההיגוי בקארטינג יותר קשה מבפורמולה 1".

פרארי לא הסתפקה בכך וביקשה כי יותר לגרמני לבחון גם את המכונית העדכנית, ה-F60. זה העלה את חמתן של וויליאמס, רד בול וטורו רוסו שהרי כידוע חל איסור לערוך מבחנים העונה. האחרונה בכלל זועמת שכן בקשה דומה שהגישה בכדי לאפשר לנהגה החדש חיימה אלגוארסוארי לערוך אימון היכרות לפני טבילת האש שלו, נתקלה בהתנגדות. פרארי הגיבה לוויליאמס בכעס באתר הרשמי - "לקבוצה שלא זכתה בכלום כבר כמה שנים אין רוח ספורטיבית".

מי שהצהיר בגלוי כי יש לאפשר לשומי לבחון את F-60 הוא מנהל חטיבת המירוצים במרצדס נורברט האוג. לדבריו, מדובר במהלך הוגן שכן שאר הנהגים צברו כבר אלפי ק"מ במכונית שאינה דומה כלל למה ששומאכר מכיר וזוכר. "מדובר ביוצא דופן", אמר האוג ל'אוטוספורט' והוסיף כי מהלך זהה היה צריך לעשות עם אלגוארסוארי. עוד ציין האוג כי חזרתו של שומאכר לצד החלמתו המהירה של מאסה, "הם הדבר הטוב ביותר שקרה לפורמולה 1". ואכן, מכירות כרטיסים קיבלו תאוצה ואפילו ברני אקלסטון רוצה ששומי ימשיך גם לאחר תום העונה. אם ברני אומר, סימן שזה באמת דבר טוב, לפחות כלכלית.

את הפיקנטריה בנושא שומאכר שמרנו עבורכם לסוף. נתונים שפורסמו מדברים על כך שירוויח מיליון יורו בכל מירוץ בו ישתתף וסכום זהה ינתן לו כבונוס למקרה וישיג נצחון.

פורמולה 1: החלה עונת 2009

עשרה מירוצים נדרשו בכדי להתחיל את סבב הפורמולה 1. אחרי הדומיננטיות המוחלטת של בראון במחצית הראשונה של העונה וההתחזקות של רד בול לאחרונה, לפתע הצטרפו למשוואה גם מקלארן ופרארי שהציגו במירוץ האחרון מכוניות תחרותיות. ברד בול מאמינים שעד לסוף העונה יהיה מעתה הקרב בין חמש קבוצות עיקריות, כשנוסף על המוזכרות לעיל הם לא שוכחים את וויליאמס.

המצב החדש עוזר לבראון שכן עדיף לה כי כל קבוצה פרט לרד בול, תיקח ממנה נקודות. בקבוצה עדיין עמלים על מציאת פתרון לבעיות הצמיגים והאחיזה לקראת הגרנד פרי של ולנסיה, כשמנגד גם ברד בול פועלים לשיפור היכולות. מקלארן מרוצים מיכולת המכונית בעיקר לאחר הנצחון בהונגריה ופרארי שמים מבטחם בשני אלופי עולם לשעבר.

מה על ווילאמס? בקבוצה רושמים "וי" אחרי כל מירוץ ובסך הכל מבסוטים מקצב ההתקדמות ובעיקר של נהגה ניקו רוזברג עליו הם סומכים כי יביא נצחון ראשון מאז 2004, אז היה זה חואן פאבלו מונטויה. אולי בכדי לקבל את עזרתו הרוחנית, התקשר השבוע פרנק וויליאמס לקולומביאני שעושה חייל בסבב הספרינט קאפ של הנאסקאר. תוכן השיחה נותר חסוי, ומונטויה רק ציין בטוויטר שלו כי שיחת הטלפון ריגשה אותו מאוד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

פורמולה 1: רוס בראון יעצור טרמפים

לא פעם שמענו על נהגי מירוץ שנתפסו ממהרים על כבישים ציבוריים, והנה גם מנהל קבוצה רוצה שלילה לרזומה. רוס בראון נתפס בבריטניה, כשהוא נוהג במרצדס שלו במהירות של 160 קמ"ש במקום 110 המותרים. הוא צפוי לעמוד בפני שופט שיפנק אותו בשלילה כמתבקש בחוק, אולם עורך הדין שלו ביקש לדחות את הדיון בעניינו לחודש ספטמבר.

וכשהוא לא ממהר, עסוק בראון בעתיד הקבוצה. ל'אוטו בילד' אמר הבריטי כי הוא בטוח ב-99 אחוזים שבאטון ישאר בקבוצה גם בעונה הבאה. "אני לא בטוח במאה אחוז, אבל ג'נסון לוייאלי והוא מאמין בנו". לגבי שכרו, אומר בראון כי תואר אליפות לבטח יגרום לו לשלם לו יותר. לגבי באריקלו, הוא מסתפק בתשובה כי ישמח לשמור את שני הנהגים אצלו. בראון חושב גם על השנים הבאות והוא מקווה כי ימשיך לשתף פעולה עם מרצדס בעניין המנועים. זאת כמובן אם היצרנית מגרמניה לא תלך בעקבות ב.מ.וו ותפרוש.

WRC: התוכניות של סולברג

פטר סולברג נעדר ממירוץ פתיחת העונה בשל חוסר מכונית. לבסוף הצליח לשים ידו על קסארה וותיקה עימה השיג עד כה תוצאות יפות. אלא שהעקביות תיעצר בראלי אוסטרליה, המירוץ הבא, היות וסולברג רוצה להכין עצמו בצורה טובה יותר לשני המירוצים המסכמים של העונה (ספרד ובריטניה). השארת רושם חשובה להשגת חוזי מימון לעונה הבאה, או אפילו כיסא באחת מקבוצות היצרן.

במהלך העונה נתקל סולברג בלא מעט בעיות עם הקסארה שלו, ואף היו נסיונות מצידו לבחון מכוניות אחרות. כעת רומז הנורווגי על משא ומתן עם פורד לפיו הוא ינהג בפוקוס 2008 של קבוצת הבת סטובארט במירוץ המסכם בוויילס שם רשם ארבע נצחונות רצופים, כולל הנצחון האחרון בקריירה שלו (2005). סולברג מאמין שיוכל לנצח שוב.

עבור פורד מדובר דווקא בדבר טוב, שכן אם סולברג ירשם תחת קבוצת הבת סטובארט הוא יוכל לצבור עבורה ניקוד חשוב בטבלת היצרניות. אולם סולברג לא חש משהו מיוחד לפורד וגם בסיטרואן C4 הוא מוכן לנהוג. העיקר לקבל מכונית שיכולה לנצח הוא אומר.

WRC: רוצים עוד נהגי פורמולה 1

הופעת האורח של קימי רייקונן (פרארי) בראלי פינלנד יצרה עניין חיובי עבור מארגני ה-WRC ועניין כידוע הוא תמיד דבר טוב, בעיקר אם נלווה לו פרסום שמתורגם לכסף בסופו של יום. כעת, בסבב הראלי העולמי רוצים לראות יותר הופעות אורח של נהגי פורמולה 1.

סבסטיאן ווטל, נהג הפורמולה 1 של רד בול, היה אורח קבוצת סיטרואן בראלי האחרון בפינלד ונראה כי הוא יצא משם עם חיוך גדול. לדבריו, זו הפעם הראשונה בה נכח במירוץ ראלי והוא ממש רוצה לנסות. אולם, בשלב זה הוא מעדיף להתמקד בקריירה העיקרית שלו. "יש לי הרבה מה לעשות בפורמולה 1 אבל מי יודע, אולי בעתיד אני אתחרה ב-WRC".

פרט לרייקונן, העונה נקשר גם רוברט קוביצה (ב.מ.וו) עם ה-WRC כשהיה אמור להשתתף בראלי הפולני. בסופו של דבר הוא לא התחרה אך לבטח נזכה לראותו עושה זאת בעתיד.

WSR: אלגוארסוארי עושה חיים

רגע לפני שהפך לצעיר נהגי הפורמולה 1, דורג אלגוארסוארי שמיני בקטגוריית ה-3.5 ל' של סבב רנו העולמי. והנה, בסוף שבוע אחד הוא מצליח לקפוץ עד למקום השלישי בטבלת האליפות לאחר שני מירוצים מוצלחים שהשיג בסוף השבוע האחרון במסלול אלגרב בפורטוגל.

שבוע אחרי מירוץ הבכורה בפורמולה 1, הציג הספרדי יכולת משכנעת ואת המירוץ הראשון מבין שניים באותו סוף שבוע סיים שלישי לאחר מספר עקיפות מרהיבות במסלול החדש. במירוץ השני הוא כבר רשם לעצמו את הנצחון הראשון שלו בסבב. לתום העונה נותר שני אירועים (ארבעה מירוצים) - נורבורגרינג גרמניה ומוטולנד ספרד.

את קטגוריית ה-3.5 ל' של סבב רנו העולמי מוביל ברטראנד באגט עם 110 נקודות כשאחריו ג'יימס ווקר עם 79 נקודות. לאלגוארסוארי 74 נקודות, אך בקצב זה הוא בהחלט יכול לסיים עם תואר בכיס. בינתיים, את החופש ינצל לטובת אימוני כושר גופני שיכינו אותו טוב יותר למירוץ הפורמולה 1 בוולנסיה.

נאסקאר: מונטויה עושה חיים

לפני שבועיים, עמד מונטויה (שברולט) לנצח את מירוץ הספרינט קאפ שנערך במסלול אינדיאנפוליס, בו הוכתר תשע שנים קודם לכן לאלוף האינדי 500. מונטויה הוביל לאורכו של רוב המירוץ אך ממש לקראת סופו נקבע כי עבר את המהירות המותרת בפיטס ונענש על כך. הקולומביאני נשבע בכל היקר לו כי הוא לא אשם, אך זה לא מנע את ביצוע העונש שדרדר אותו לאחור. את המירוץ סיים במקום ה-11.

למרות זאת, הוא לא נתן לדם הקומביאני לעלול לו לראש והבטיח כי ביכולתו לשחזר זאת. והנה ביום ראשון האחרון, נערך מירוץ במסלול המשלוש של פוקנו אותו סיים מונטויה שני לאחר אסטרטגיה טקטית מצויינת. לקראת סופו של המירוץ הצליח הקולומביאני להיכנס להחלפת צמיגים ותדלוק בדיוק ברגע שיצאה מכונית הבטיחות למסלול. זה הקפיץ אותו מהחלק האחורי של הגריד היישר למקום הרביעי משם התקדם עוד שני מקומות. להצלחה אחראי בצורה מסויימת גם באריקלו, שבטוויטר שלו איחל לו "בהצלחה שמן".

השנה הציב לעצמו מונטויה מטרה, להיות בין 12 הנהגים ב"צ'ייס", הפלייאוף של הסבב בסופו יוכתר אחד מהם לאלוף. כרגע הוא מדורג במקום השמיני עם 2,631 נקודות, 557 פחות ממוביל הסבב טוני סטיוארט (שברולט). ביום ראשון ינסה מונטויה לנצח במסלול שאינו אובאלי, המתאים יותר את מידותיו כשסבב הנאסקאר יגיע לווטקינס גלן שבניו יורק. מדובר בחוויה מומלצת לצפייה ולו בגלל המכוניות עצמן שפתאום צריכות גם לפנות ימינה. לכן נמליץ לכם לפתוח את ערוץ ESPN שישדר את המירוץ החל מהשעה 20:00.

X גיימס: נצחון מפתיע לבראק

את המדור נסיים עם סיפור מרגש. נהג המירוצים השוודי קני בראק בן ה-43, ניצח את מירוץ הראלי "ראש בראש" של אולימפיידת האקסטרים שנערכה בארה"ב בסוף השבוע האחרון. זה לא היה כל כך חשוב אלמלא העובדה כי בראק שבר את גבו בשנת 2003 במהלך מירוץ טקסס של סבב ה-IRL. מכוניתו פגעה במכונית אחרת והוא הועף אל גדר הבטיחות. עוצמת הפגיעה הייתה מעל 200 G ומכוניתו התפרקה לחתיכות כפי שתוכלו לראות בלינק. רק בנס הוא נותר בחיים.

לאחר השיקום הארוך, חזר בראק למסלול בשנת 2005 בכדי להשתתף באינדי 500. הוא קבע את הקפת הדירוג המהירה ביותר אך נאלץ לפרוש מהמירוץ בשל תקלה טכנית. בשנת 2006 פרש לגמרי ממירוצים אך חזר כאמור לאירוע הראלי רכוב על פורד פיאסטה לה 450 כ"ס. בראק הדיח נהגים מנוסים באירוע זה כמו דייב מירה (סובארו), טאנר פאוסט (פורד) ובגמר ניצח את אלוף השנה שעברה טראוויס פאסטרנה (סובארו).

התואר החדש מצטרף לרזומה של השוודי המוכשר המחזיק באליפות ה-IRL של 1998 ואליפות האינדי 500 של 1999.

עוד בימים הקרובים

* נאסקאר: ספיישל על הסבב הפופולרי בארה"ב בערוץ ESPN, יום שבת בשעה 21:30

* נאסקאר: שידור חוזר של מירוץ ווטקינס גלן בסבב המשנה 'ניישנווייד' בערוץ ESPN, יום ראשון החל מהשעה 14:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully