וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורבו קטן ל-i10

10.8.2009 / 13:10

המיני העממית של יונדאי תקבל מנוע טורבו צנום נפח לו 800 סמ"ק ו-90 כ"ס. השיווק בשנה הבאה, יחד עם מתיחת פנים

היצרנית הקוריאנית תחשוף בתערוכת פרנקפורט יחידת הנעה חדשה וזריזה עבור הקטנה שלה i10. מדובר במנוע 800 סמ"ק בלבד, המחלץ מקרביו כ-90 כ"ס בסיועו של מגדש טורבו בלחץ נמוך. על פי פרסומי היצרנית, הדגם ישווק בסמוך לאמצע שנת 2010 לצד מתיחת פנים שאמורה להופיע אף היא בפרק זמן זה.

ה-i10 טורבו מבוססת על דגם רעיוני – CNG בלו קונספט, שהוצג בתערוכת הרכב בז'נבה אשתקד. במעמד החשיפה התגלה כי לכלי הקונספטואלי נתונים מרשימים מאוד של 97 כ"ס ושיעור פליטת CO2 של 65 גק"מ כשהסוד טמון בזלילת גז טבעי. את הגרסה הסדרתית יקבלו הנהגים עם נתונים קצת פחות טובים גם מפני שהגז הוחלף בבנזין, אך אלה בהחלט מספקים.

מעבר ליתרונותיו של מגדש הטורבו בתחומי המיאוץ והגמישות, עולה כי גם שוחרי הסביבה ימצאו בו פרטנר מתאים להתרועעות בין סמטאות הכרך הצרות. המנוע, בשידוך לתיבות ידניות או אוטומטיות להן חמישה או ארבעה יחסי העברה בהתאמה, יפלוט פחות מ-100 גק"מ CO2. צריכת הדלק לא נמסרה, אך בהתאם לפליטה המוצהרת סביר כי זו תחזיר כ-20 ק"מ לכל ליטר בנזין.

שיווק ה-i10 טורבו החסכונית יחל כאמור בחצי הראשון של 2010, במקביל לגרסת ה-1.25 ל' (78 כ"ס, 16.9 ק"מ לליטר ו-139 גק"מ). מחירה צפוי להיות יקר במעט, דבר מובן לנוכח היותה חסכונית יותר. מחברת 'כלמוביל', יבואנית יונדאי לישראל נמסר לוואלה! רכב כי לאור היעדרותה של חטיבת 'בלו' מישראל, סביר שדגם זה לא יגיע אלינו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully